Učitelj
- «
цију, па ко да више. Такав појам морала и чедности ~. заиста не разумем.
наћи мотива за свој узвишени позив> Размисли па јави
- Твојој
Ружи.
Какве су и какве треба да су читане у нашој народној школи>
· На прошлогодишњој Учит. Скупштини ово питање мал' те није скинуто са дневнога реда.
Главни Одбор није хтео да допусти да се ремети у врђени дневни ред, и да се одустане од претресања овога важнога питања, те — некаквом случајношћу — ја испадох да заменим изабранога референта, г. Крсту Јонића. -
Позив Глав. Одбора добио сам у очи самог поласка на Скупштину. Дуго сам се премишлао : да ли да се примим,
Да ли би српска сеоска учитељица могла на овом пољу —
или да одбијем позив. Знао сам за све незгоде, кроз које _
треба да прођем, улазећи у ово деликатно, опсежно и још непречишћено питање. Али је још незгодније било да се баш ово питање одложи. С тога се реших: да усменим
расправљањем отпочнем дискусију, јер сам веровао: што
не будем изнео ја — изнеће другови, што не будем знао
ја — поправиће другови... | Преварио сам се... Претресало се, замерало се, би-.
рани су чак и одбори, и — стало се, ућутало се! -
Укорен је Гл. Одбор (ни крив, ни дужан) због мога —
„несуђеног“ избора, укорен сам и ја. Речено је: да сам
површан, недоследан и местимично субјективан. Бранио сам изнесене назоре, а у своју одбрану, све до сада, не.