Učitelj

421

сциплине у основној школи, а отклониле рђаве навике срца и духа дечијег — А на крају своје расправе упутио је апел на своје другове: да школска дисциплина буде задахнута духом праве слободе, љубављу према деци и истинском тежњом да се од њих створе корисни и паметни будући грађани и нека сваки васпитач има на уму оне Салцманове речи: да увек узрок, ма каквој дечјој погрешци, тражи дрво у себи самом, па ће онда и васпитање и сав општи друштвени и културни живот нашег народа кренути напред. За овим се прешло на последњу тачку дневнога реда:

8. Предлози и питања.

а). Предлог г. Витомира Нинића, учитеља, да теме за окружни учитељски збор прегледа веће: милановачких и брусничких учитеља — одбачен је.

6). Предлог г. Дим. Ф. Ћосића и другова, да се учитељи у овом округу активније ангажују у оснивању и раду Земљорадничких Задруга — примљен је акламацијом.

в). Предлог г. Владимира Вемића, да окружни учитељски збор покрене педагошко-књижевни лист — збор је овај предлог примио с тим, да се овај лист зове: „Школски Радник“ и да уредник листа буде г. Јован М. Поповић, учитељ. На

г). Предлог г. Милосава Шолајића, да учитељи и учитељице предњаче примером у ношењу одела од домаће тканине — одбачен је.

о). Предлог г. Александра Ћерамилца, да се за идући окр. учитељски збор стави на дневни ред тема: „Како се може што већи број ђака примити у школу са истим бројем наставника“» примљен је с тим, да ову спреми за идући учитељски збор сам

предлагач. ђ). Предлог г. Александра Јанковића, да се од учитеља и учитељица округа рудничког образује певачки хор — примљен је; и

е). Предлог г. Јована Поповића, да наставници округа рудничког приреде путовање по српским земљама о идућем главном школском одмору — примљен је и изабрат одбор, који ће о овоме водити бригу.

С овим је завршен рад на овоме окружном учитељском збору.

90. новембра 1906. год.

Гор. Милановац. Јован М. Поповић.