Učitelj

740

невесте, која долази у кршеве Црне Горе која собом вуче и пад и невољу околних блиских лица овде је ванредно добро приказана. Драма је писана лепим појетским језиком п пуна је бујних лирских места, који јој лепоту увећавају. Стога се ово дело радије чита но гледа, јер је Јакшић био свагда више лирик но човек од радње, од драме.

Б)у НЕМАЧКИХ

Рададодзсће Моподгарћеп ћегапаоесеђећ хоп От. Е. Меша о. Ртог. Фет РАПозорће и РАдасовлк 11 Котезђеге 1 Вапа авг Већаћеп ита Уетбеззет бе; Ктаетт ита Етсасћзепет. пасћ ехвреттепјеПеп Опфбегаисћипсеп хоп От. Раш Б. Кадозало ери већ та 1 Еепг шп Техе ппа 1 Кигуепбајеј. Мепаг Оббо Хетиећ. Бетрхе. 1907. Ртеја МЕ. 5. Стр. 193. |

Ово дело нашег младог научника г. др. Џаје Радосављевића, _ који се налави саду Њујорку ради даљих научних студија, изашло. је пре кратког времена у Лајпцигу у издању педагошких монографпја. професора, Мојмана, најглавнијег представника данашњег стања. Експерименталне Психологије и садржи: испитивање чињеница о памћењу и забораву са гледишта експерименталне пспхологије. ~

Као што је познато о памћењу и забораву до сад је важило у Експерименталној Пеихологији као најбоље изворно дело Ебингхаусово: „Џђег Фаз беддећфтк“ штампано у Лајпцигу 1888. год,

Ну резултати испитивања Ебингхаусових нису били проверени добро и од дужег времена изазивали су сумњу којој је дао израза и сам проф. Мештапп у предговору овога дела јер се ти Резултати нису слагали многим од предузетих испитивања у пси- | холошким лабараторијама у Цириху а нису одговарали ни опажањима дневног живота ни искуству школе.

Да би се на овом пољу дошло до тачнијих резултата проф. де. Мештапп обратио се је 1903. г. Радосављевићу да све главније резултате Ебингхаусових испитивања, подвргне испиту и провери с обзиром на ове погодбе: 1. да број подвргнутих особа за испитивање буде што већи, 2. да се главни резултати испитивања и деце п одраслих упореди и да се испитивања врше у равсичитим стадиумима вежбања у погледу на оно што се хоће да сазна и при учењу новога и прп учењу онога што се већ знало па заборавило и т. д.