Učitelj

747

школу у Шапцу на Камичку а одвојено за школу у Мајуру, и из распореда од 1. јула исте год. Бр. 10821, по коме су постављени учитељи и за Шабац п за Мајур.

„Овако подвојено објављивање конкурса има свога ослонца у чл. о зак. о народ. школама, по коме се упражњена места учитељска стечајем попуњавају.

„(Токални распоред у једном месту министар може чинити без стечаја, јер то није премештај, али ново постављење премештајем у друго место, као што је случај са жалиоцима Прошњцено је закону. Јер по чл. 34. поменутог закона о народним школама, учитељ може бити премештен у друго место само по молоп стечајем, за казну и по потреби уз накнаду селидбених трошкова; а потреба је само онда, кад се школа затвори, или због недовољног броја ученика споје разреди, који случај овде не постоји, те са тога ни жалиоци нису могли бити премештени.“

Г. Министар је усвојио ове разлоге Државног Савета и вратио г. Миодраговића и његову госпођу на њихова места у Шабац.

Родитељски састанак у Алексинцу. — У недељу, 11. марта тек. год., иницијативом г. Луке Јевремовића, управитеља Учитељске Школе и наставника алексиначких основних школа, приређен је и обављен Родитељски Састанак у Алексинцу.

С обзиром на то, да је ово први састанак ове врсте у Алексинцу, одзив је за овај мах од стране родитеља био довољан.

Састанку су присуствовали и професори са свршавајућим ђацима Учитељске Школе, а било је и неколико учитеља- ца из околине.

На дневноме реду овога састанка била су два предавања из области домаћег васпитања.

Прво је предавање држао г. Марко Марковић, учитељ: 0 односу · родитшеља према деци у родилаељској кући, а друго предавање: О иипешном утицају рђава друшлава пи улице на васпиану страну паше тиколске деце држао је г. Раста Цветковић, учитељ. :

После свршених предавања, која су с пажњом саслушана и с допадањем примљена од стране родитеља, а која су нарочито с интересовањем пратили ђаци Учитељске Школе — г. Управитељ Учитељске Школе отворио је дискусију о истакнутим питањима, у којој је живо учествовало и неколико родитеља.

Том приликом од стране родитеља пало је и неколико умесних предлога

1. Да ђаци по повратку из школе одлазе до својих кућа упарађени;

2. Да по један учитељ недељом и празником, као ЛОВО НИ обилази по улицама, ради јачег надзора и контроле над ђацима;

8. Да се родитељи не оглушују о своју дужност ни онда, када виде макар и туђе дете у таквим околностима, где би му претила опасност да може нанети квара или души или телу, но и у таквим случајевима да се заузму као за своје рођено дете; -

4. Да би требало повратити пређашње продужно школовање, за ону децу, која сврше основну школу, а још су недорасла за занат;

5. Да се учитељима остави потпуна слобода у употреби мера за поправку - ђака, п да родитељи не протествују ако им ђак буде кажњен, чиме се ђаци побуђују на непоштовање према учитељима и даје им се маха да и даље греше; п