Učitelj

237

60) РУСКЕ НОВИЈЕ КЊИГЕ

Книжски педагогическоп пситологљи. Уређује А. П. Нечајев. Издаје их часопис „Весник пеихологије, криминалне антропологије и хиптнотизма“. Петроград. Књижица 1. и 2., 1905. год., 8., 4. и 5. 1906. год. Цена је свакој књижици 70—175 копјејака — (2,10—9,25 динара).

Овим књижицама је циљ да послужи као штампан орган „педагошких течајева“, који су основани 1904. г. при педагошком музеју војених школа у Петрограду. Циљ курсева је овај: 1.) да распростиру знања која су потребна за разумевање психичких и физичких особина у деце и омладине; 2.) да стварају згодне погодбе за вршење самосталних научних истраживања и испитивања у области педологије; 3.) да спремају испитиваче у области психо-физполошке дечје природе; 4.) да шире знања о начинима методима — испитивања индивидуалних особина духовног и телесног развитка у ђака и 5.) да прибирају научно проверени фактички материјал, који би могао да уђе у основу школске реформе.

Да би предавања, извештаји, реферати, истраживања, што се предаје слушаоцима курсева — течајева — продрла о што шири круг читаоца, предузето је издавање горњих књижица, како би они, који се интересују установом „педагошкиг течајева“, могли да прате не само рад на тим течајевима него и историју педагошког покрета. У тој намери решено је да се путем књижица публикује овај материјал: 1.) чланци из историје педологије, 2.) оригинална испитивања из експерименталне педагогике, а нарочито из експерименталне педагошке психологије; 3.) прикази и рецецзије књига и чланака о педологији и педагогији; 4.) хронику педолошких течајева; 5.) претресање — третирање — питања из примењене педагогике са гледишта педологије у опште пи експерименталне педагогике на по се.

До фебруара ове, 1907. год., изашло је пет књижица са овом главном садржином: оригинални чланци из области експерименталне психологије и опширни реферати о чланцима те врсте. Библиографски део текуће књижевности спромашнији је од систематског прегледа књижевности о педолошким питањима која се појавила за осам година.

Сви су чланци веома занимљиви и богати садржином, а могу се поделити на неколико група.

1. Чланци општег карактера су: а) дегенерација и улога друштва у васпитању, 6) задаци васпитања и улога наслеђа, в)

е/