Učitelj
395
више, стручне итд. Ова је група најбогатија. У фрећу групу долазе књиге за дечју и народну лектиру, а у чешвршу су уписана службена правила, закони, зборници и извештаји. Велики број књига (преко 150) је из пера учитељеског, што је ба наст од ве: ликог интереса.
Као главни извори за овај рад су „Српска библиографија“ Ст. Новаковића: „Летопис“ Матице Српске „Гласник“ Ученог друштва, Посниковићеви библиографски радови и „Киваљевићеви, радови Кукуљевића п Велимира Гаја.
У овај преглед није ушла Хрватска библиографија педагошка, која "ће се засебно радити. Исто тако Библиографија педагошких чланака по књигама и листовима биће рађена засебно другом
приликом. Исправке и допуне на овај први део биће врло радо примљене и на крају објављене.
Библпографија је рађена по писцима. Написи књига штам паних словенским или старим правописом унети су овде фонетички новим правописом. Окраћења имена места и осталога, што се често понавља може се разумети без објашњења.
12. децембра 1907. год.
Е Ст. С. Станишић. еоград.
Упуство за предавање очигледне наставе
(НАСТАВАК) 0 ХРАЊЕЊУ
а) Јела. Кад си дуго у школи, а ти осећаш како ти стомак крчи. Шта значи тог (Да сам гладан). Шта ти даје мати кад дођеш кући»
Како зовемо оно што једемог (Оно што једемо називамо јелом). А оно што пијемо> (Пиће).
Како нам је онда кад немамо јела 2 ·
Јело и Пиће нас одржава у животу. Они хране наше тело и зато се зову храна.
Какву храну добијају мала деца»
Млеко је најбоља храна за децу. Од млека се могу правшти разна јела.
Мати спрема од млека сир и кајмак и разне колаче.