Učitelj

из ШКОЛСКОГ РАДА 498

Ево низа бројева, који деца вежбањем морају изучити писати и читати пре него икако пређу на писање десетица хиљада.

100: 2 ОЋЕ 1020. ПРО ТА 1510 3701 1002 1012 —— 1120 1220 1320 9102 1008 1013 1080 1130 1280 —— 9108 1004 1014 1040 1140 1240 1400 9104 1005 1015 1950 1150. 12900 200 9105 1006 1016 1060. 1160. 1260'" 1606. 9106 1007 ЗОКа 9070 10170 32210 РОНА ТОЈ 1008 1018 1080 1180. 1280. 1900. 208 1009 1019“. 1090. 1190 1290 1980 оо 1010“. 1020 1100 1200 1300 2008 ре--=—=

итд. итд

Тек после овога прелази се на писање десешица гиљада из примера се изводи да су десетице хиљада — јединице петога. реда: утврђује се да оно 1 што означује хиљадиту десетицу има вредност хиљадите десетице само дотле док стоји на петом меси. За овим се ради вежбања прелави низ бројева (читање и писање) од 10.000—99.000, па се онда приступа писању стошина тиљада и истим начином, на примеру, упознају се деца да се стотине хиљада пишу на шесшом месту изводећи ово све са јединицама, (11.111). Ту се поново питањима утврђује да је месна вредност сваке ове јединице у лево 10 пута већа од оне до ње с десне стране. У исто време упознају се деца да се и стетине хиљада броје као и обичне јединице: једна стотина хиљада, две, три итд.

Из свега овога изводи се на примеру (111.111) да се јединице, десетице и стотине хиљада називају редом јединице четвршог, детог и шестог реда п да та три реда чине раздео сиљада. да очигледно представљање свега овога најзгодније је средство абагде (прегледна таблица за писање бројева), и снопићи дрваца или чега другог.

Сад се приступа писању јединица, десетица и стотина милиона и утврђује се раздео милиона. А за овим се, што је најглавније, на примерима показује: да, ако у заданом броју пема ког реда, или читавог раздела, празна се места попуњују нулама..

Кад се деца овако по разделима привикну писати бројеве, онда их треба привикнути да и читање бројева врше по разделима, делећи их у мислима на разделе све ио три цифре.

Само помоћу ових раздела могуће је децу научити читању