Učitelj
КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД 581
Еапдатетајг ој Сћа- 5«иду, А. Гласилоп ој Тавнпеа апа Обег Какбог5 ја Нштал Реуејортепћ та Ргасиса! АррпсаПолз (Основи штудије детета дискусија о инштиктима и другим факторима у људском развићу о практичким при-
" менама), Ву Едилт А. Каткрајтсе В. 8., М. Рћ., Азшћог ог „Јадапис пе Рзускојогу“.
Ке“ Уотк, 1905., стр. ХХГ + 884. (наставак).
В. Сугестије за посматрања предавгња.
Да ли је лекција (а) преглед или предавање, или (6) излагање нових истина:
Ако је (а) случај, да ли је главна задаћа да се туби или да "се постигне брзина и тачност у оном, што је већ познатог
Да ли учитељ постиже свој успех многим познавањем ·-или он зависи више од интензитета интересовања 2 ,
У колико интересовање и успех зависи од односа рада, употребљених планова и варијетета, што се узима у предавању“ Да ли су сва деца запослена за време наставног часа“
Ако је (6) случај, какав је циљ лекције
1. Предмеш или градиво:
Шта је давано деци; Шта можете рећи с обзиром на количину и аранжовање овог градива и на његову свезу с претходним лекцијама и с оним, што ће доћи%
2. Насшављање:
__ Дали је градиво изложено помоћу објеката, репрезентација објеката (слика, дијаграма, модела, мапа), или помоћу речи (штампаних или усмених), или пак помоћу комбинације двају или више од ових:
Забележиће каква средства (питања или што друго) употребљава учитељ да свеже истине, које су заједно предаване и које воде опћим конклузијама и њиховим апликацијама (применама).
3. Разред:
Да ли је разред пажљив и да ли се интересује • које градиво или начин репрезентовања (излагања) је згодан или незгодан с обзиром на доба, знање, и способности децег
Које духовне силе у главноме употребљава разред: да ли перцептивне, репрезентативне силе или моћ мишљења %
Коју врсту аперцептивног знања репродукује разред: (1) претходно знање једној те истог или другог наставног предмета. или (2) знање, што је добивено изван школе по казивању, проматрању и искуствуг ком степену доводи старо знање у вези са новим, са или без сугестијег Забележите, да ли су добивене опће конклузије коректне, и да ли се оне могу тачно праменити на поједине случајеве. Које сте навике приметили у разреду“