Učitelj

ЗАКОН 0 наРОДНИМ ШКОЛАМА“ 11

о великом школ. одмору за пријамни испит, држати кондиције итд.

Тај распис нема ослонца ни у овом члану законском и ни у ком другом и стога би га требало обуставити.

Исто тако кожњавају се често учитељи и на осн. тачке 12. овог члана која има врло широк обим и за најмање ситнице. Нама се чини да се овом тачком о владању учитеља треба да користи само онда Министарство кад тражи од Просв. Савета мишљење о неком учитељу да ли треба да остане у служби или не.

Владање учитеља-ца оцењује се и према овом закону а и према закону о чиновницима грађанског реба. Ово је такође једна аномалија. Учитељи или су чиновници или нису чиповници. То питање треба да се једанпут дефинитивно реши а не овако кад треба коме да су учитељи чиновници онда их тако и рачуна а кад треба да се учитељ користи правима која имају остали чиновници онда му се каже ти ниси чиновник ти си државни службеник, учитељ, који потпада, под засебан, специјалан, закон.

Чланови 49, 50, 51, 52 и 53 говоре о казнама наставничким који се огреше о своје дужности.

Казне на које се могу осудити наставници нар. школа ове су: опомена, укор, губитак плате од 3 дана до 8 месеца. премештај, отпуст из службе са губитком неких или свих стечених права. и

Законодавац је јасно детаљисао и поделио ове казне међу чиниоце који имају да их извршују тако: опоменом кажњива наставнике управитељ; опоменом, укором и губитком плате школски надзорник, а премештајем, отпустом без губитка и отпустом са губитком стечених права Министар. Ове последње казне по предлогу Просв. Савета.

И ако је ово све јасно прецизирано и детаљисано и