Učitelj

ЗАКОН 0 народним ШКОЛАМА %

Наша школска администрација је веома непотпуна и разнолико се води. С тога би о њеном вођењу требало да постоје нарочити прописи и упуства. МИ оно што има то је разбацано по разним расписима за које многи учитељи и не знају. Нарочито у погледу вођења књига, дневника, шк, благајни, превођења. ученика, издавања сведоџаба и т.д. За све то треба министарство сем упустава да спреми и потребне формуларе и тада би администрација школска много боља и целисходнија била. А требало јеи у самом закону посветити једну главу о школској администрацији.

То треба имати на уму па при првим изменама унети што од овога.

По чл. 28 зак. о нар. школских наставника у основ. школама има сталних, привремених и забавиља. Квалификације њихове, одређене су јасно члановима 29. 30. и 81. Међутим данас се на основу овога истог закона постављају и таква лица за учитеље која немају ових квалификација која закон тражи па чак им се и даје некакав назив, који закон не познаје „вршиоци дужности учитељске“. Ми држимо да је ово постављање „вршиоца дужности учитељеких“ противно закону а и погрешно јер од њих школа апсолутно никакве користи нема. То су људи, који поред тога што не знају да раде правилно, долазе ту да раде као под кулук и налазе само ту, у учитељству, ухљебија. С тога их не би требало више постављати.

Чланом 31. одређене су квалификације забавиља које имају да васпитавају децу у забавиштима. У томе, члану предвиђено је њихово спремање у женској учитељској школи, чега ради треба да постоји засебно одељење или куре који би трајао најмање 2 године.