Učitelj
НАШЕ ШКОЛЕ У ИСТОЧНОЈ СРБИЈ де
послаше их на нојате. Изгрђен од другова и председника, реши се и позва. децу у школу. Резултат овога позива био је, да су родитељи тражили од учитеља, да на школ. вратима залепи 06- | јаву и назначи дане, када ће радити, у школи, те да тих дана и шаљу децу. Учитељ није означио дане, али зато и родитељи нису слали децу у школу, а чикају и учитеља и школ. одбор ако имају куражи да их казне за недолазак деце.
Наишав на потпуни неуспех, оценили смо и ми рад неповољном оценом « оставили све ученике да понове разред. И сада су злосретни ученици принуђени Фри године до уче једани исти разред. ;
Сутрадан по испиту приметисмо у општ. судниди необичну живост. Окупила се маса раздраженог народа да се разрачуна са. својим учитељем, који тога тренутка спаваше блаженим сном. Бојећи се каквог „народног одисаја“, уђемо у судницу и препоручимо општинским часницима, одборницима и осталима, да не падају у погрешке, но редовним путем умоле министарство, да. их спасе овог учитеља. „Не помаже ништа, господине, молили смо ми и богорадили, али у овој земљи нема правде“, гракнушесви као из једног грла. Да би их умирили, изјавимо да ћемо ми молити министарство, и у присуству свију седнемо и напишемо. акт, у коме изнесемо верну слику како рада у школи тако и раздражености масе са молбом, да се овај учитељ „ако српска просвета баш не може да буде без њега“, уклони што пре из овог места, како би се и поред осталога, избегла ита могућност, да ученици и по четврти пут понове исти разред.
И мислите ли да је Министарство што предузело # — После три месеца добијемо писмо од председника те општине са. пот-. писом свију одборника у коме нас преклињу да опет порадимо код г, министра и спасемо њихову општину беде, која ће их на какву несрећу навући. И то смо писмо лослали Министарству и и опет молили да се задовољи ова општина и — ваљда није опет остао тамо овај учитељ, да и даље, у пијаном стању шпарта. по селу у свештеничком оделу, са наереном читом на глави, праћен сеоским свирачима.
У селу М. Ц, Ш и [ТУ раз. муш. школе био је две године без наставника. Прошле год. постављен је за учитеља један свршени ђак алексиначке учит. школе који је на учитељском испиту зрелости пао из неких група. Здрав, млад као роса, симпатичне: