Učitelj

358 УЧИТЕЉ

Ти си прво дете. Кажи: „Ја сам прво дете. Ја сам друго дете“ и т. даље. После: Ово је прво дете“ ит. д.

Д) Сада да разгледамо малу децу и на дрвцима. Учитељ метне на сто једно дрвце и вели: „добро дете.“ У десно од њега метне друго и вели: „дете, које је примило капу“ ит. д. док на тај

начин не поређа свих пет дрваца. Колико је деце било свегаг Петоро. 2. ступањ.

1. а) У почетку је било добро дете само. Колико је деце било» — Једно После је дошло оно дете које је примило капу. Колико их је сада» — Два. Затим је дошло дете без хаљина. Колико их је сада% — Три. И т. д. док се не поброје свих 5.

Укратко: један и један јесу два,

два и један јесу три, три и један јесу четири, четири и један јесу пет.

6) Али ова деца нису остала сва заједно. Најпре је отишло дете које је добило капу (прво дете одлази на место). Колико их је остало» — Четири. После је отишло дете које је узело хаљине дотично дете опет одлази на место). Колико их је сад осталог Три. И тако даље до краја.

Укратко: пет мање један јесте четири,

четири мање један јесте три, три мање један јесте два, два мање један јесте један.

2. а) Учитељ поставља на свој сто једно дрвце и покззујући га прстом вели: „добро дете само је, једно.“ Онда метне друго дрвце до њега и вели: „добро дете и дете са капом, јесу два.“ Кад метне још једно дрвце уз ова два говори: „добро дете, још са капом и дете са хаљинама јесу три. ИМ т. даље док не поређа и не именује пред децом свих пет дрваца, или свих пет куглица на рачунаљци.

6) Поновите и показујте на дрвца: — Добро дете: једно; — Добро дете и дете са капом: два (1, 2: — Добро дете, дете са капом и дете са хаљиницама: три (12, 9) и т дање, в) То је један; то су два; то су три; то су четири; то су пет. То је прво; то је друго; то је треће; то је четврто ; то је пето. |