Učitelj

УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ 67

У истом смислу је предлог г. Милутина Станковића и другова.

Оба ова предлога упућена су „Одбору за предлоге“.

Прочитан је предлог г. Драг. Н. Димитријевића, који предлаже, да скупштина поништи одлуку упр. одбора о недавању новца на менице и о пролонгирању истих.

Предлог је упућен „Одбору за предлоге“.

„Затим је прочитана молба Милутина Басрака бившег учитеља из Босне, који моли: да му се одреди помоћ из дружинске благајне док не нађе стално занимање овде у Србији пошто ту сад стално живи.

Молба је упућена „Одбору за молбе“.

Прочитана је порука г. Карла Перола, који јавља, да ће уступити половину прихода од једне представе на његовом биоскопу у корист Учитељског Дома.

Порука је примљена, и одређено је да та представа буде 23. ов. м. у вече.

Дат је одмор 15 минута.

После одмора;

На дневном реду били су извештаји чланова анкете, поводом питањаг. Министра Просвете „о реорганизацији основне наставе“.

Прва тачка била је „ита је задатак народне школе ц шта шреба у њој да се тучи“. Референт по овом питању био је г. Мих. М. Станојевић. Његово је мишљење, да се задатак народне школе одређује према задатку државе и потребама њеним. Кзко српска држава у томе погледу не стоји на истом становишту, као н. п. Француска, Немачка и др које су своје уједињење приведе крају, већ да она то тек има да изврши. То је онда потребно, да и сами држављани буду прво и прво образовани у националном духу. И онда према томе задатак је и наставе да васпитава будуће др. жављане у истоме духу. Али пре свега настава има за циљ да васпитава морално и образује омладину у моралном духу. И онда важност предмета цени се према томе, колико они пружају васпитног интереса. Према томе битни елементи наставе су да ствара морални карактер, да даје основе знања потребна за живот, и да ствара интерес за прибављањем знања доцније.

По овоме питању г. М. Рабреновић као члан анкете прочитао је ову резолуцију:

Задатак је народне школе да васпитава омладину у српском духу и да је спреми за активно суделовање у животу и даље усавршавање. “

У народној школи треба да се уче ови предмети: веронаука, српски јевик, земљопис са историјом, природне науке са основима хигијене и пољопривреде (ва сеоске школе), рачун са геометријом, певање, цртање, писање, гимнастика са дечјим играма, ручни рад и поуке о правима и дужностима грађанским (за више основне школе).

Бе