Učitelj

82 У ит Е ЈЕ

тражи и ово: а) награду за рад у својеј професији; 6) право да може бити изабран за народног посланика; и в) да се побољша плата.

Председник, извештава да је г. Карло Пероло послао свој прилог за подизање дома у суми од 80 динара.

Скупштина прима к знању.

Г. Јован Карабашевић, тражи да почетна плата буде 1200 прве три повишице по 30, а последње три по 400 динара. Поред тога да добије наставник и награду ако ради у упражњеном оделењу.

Председник ставља на гласање резолуцију.

Скупштина је прима.

Затим се прешло на извештај У] анкете по питању: Коју битну измену ваља учинити у садашњем начину издржавања и подизања школа –

Председник позива известиоце ове анкете, да кажу своје погледе о том питању.

Г. Јова Тодоровић, вели да народ довољно даје за подизање школа, али саме надлежне власти, које то примају не воде довољно рачуна. Мишљења је да се оснује нарочити фонд у сваком округу, који би имао за задатак да подиже и издржава школе.

Г. Мих Максимовић, чита резолуцију о овоме питању, која гласи:

1. Прирез за издржавање школа разрезује се у целом округу (сем градских и оних општина, које немају разреза за подмирење својих потреба) у свима општинама заједничком стопом, њега купе засебно порески органи и предају окружној благајни, као нарочит облик приреза, а окружна благајна преко органа својих и пореских дели тај прирез свима школама по сразмери њихових буџета.

2. Учитељи и управитељи могу а и тежити је да буду школски благајници.

3. У сваком округу при окружном одбору, установити на. рочити фонд „фонд за подизање школских зграда и учитељских станова“ — из којега ће се давати позајмице појединим општинама за подизање школских зграда, станова, новац се даје општинама, без интереса на рок од 5—10 година с враћањем у годишњим ратама. Е

4 Да док овакав начин издржавања школа, не постане закон порадити код г. г. министара: Просвете и Финансије, да издаду распис општинским и пореским властима; да се прирез школски купи од стране пореских оделења — према школским буџетима — и скупљене суме предају школским благајницима извештавајући одма о томе и управитеља школе.

5. При свакој школи установити месни шкелски фонд за издржавање школа у оном времену када је чемогуће купити прирез школеки, свај фонд, да буде сразмеран величини школског буџета, а основица ће му бити једне године унесена нарочита сума за тај циљ и додније додавањем уштеда на буџметским позицијама