Učitelj
266 у читејљ
носе веће жетве од оних који су уложени у дело народнога обравовања.
Ове су школе снабдевене прекрасним салама за цртање по најновијему природном методу, салама за гимнастику; радионицама по разним врстама заната за изучавање ручнога рада, купалиштима (једном у недељи купање обавезно за сву децу), кабинетима за лекаре и за мерење; школа је под сталним надзором лекаревим, има зубнога лекара, организују се летње колоније, топли доручци за сиромашније итд. итд. -
(0 Манхајму би се могло дуго и много говорити. У њему цада у очи необично старање које испољавају Немци у делу васпитања и образовања деце: никакве жртве, никакви губитци времена и новчаних средстава не задржавају их пред тим да и последњој групи деце даду неопходно развиће. Свако дете пролази кров школу, ма како сиромашно било физички или духовно, био слеп, глух, нем или психички ненормалан — неће га оставити, неће проћи мимо њега без учешћа, неће га мимоићи светлост знања; овде се осећа према свакоме детету таква брижљивост као према скуподеноме материјалу из кога се може створити прекрасан производ уметности и који се, заједно с овим, може изгубити или упропастити при небрижљивом опхођењу с њим.
у
М. Љеватина.
ПОКУШАЈ НОВЕ ШКОЛЕ
2)
Слободна школска општина „Викерсдорф“ у Немачкој.
Предавања у школи врше учитељи и учитељице, од којих су еви са вишим, универзитетским образовањем. Међу њима јеи једна Рускиња. Прелазе се ови предмети: историја религије, немачки језик и литература, природне науке у широким размерама. (биологија, хемија, физика), историја, два језика, а по жељи и музика. Наравно, тај суви списак предмета тако мало говори чи“ таоцу, да морам да зажалим, што сви не могу да завире у тај благословени кутак, где весело и сложно живе и раде духом и и телом жива и свежа деца и задовољни својим радом учитељи. Сви се предмети прелазе у таком међусобном односу, да припреме