Učitelj
226 УЧИТЕЉ
Изложени аргументи биће сигурна подлога за доношење објективнога закључка: треба ли ову новину задржати или не. Задржи ли се и у будуће, онда образовање ове комисије шреба извршити крајем јула, како би сви наставници до почетка школске године били у својим местима. Ове године је с тим доста закашњено. | А ради бржег и тачнијег рада на томе послу, неопходно је извести корените реформе у кондуитисању наставника, регистровању места путем школских летописа, подесних карата, тачних статистичких података и тд. Онда би овај монотони посао имао више занимљивости, реда и система и много би се лакше и брже свршавао.
() овом значајном питању требало би да се чује још које учитељско мишљење, да се зна је ли образовање комисије за привремени учитељски распоред прошивно закону, шла није; је ли оно
оправдано, или није. В.
Милутин Станковић.
ПРОЈЕКАТ ЗАКОНА
О УРЕЂЕЊУ МИНИСТАРСТВА ПРОСВЕТЕ.
Има доста узрока, који су довели до садањег стања у про“ свети. У листовима учитељским о њима је доста говорено и на учитељским скуповима доста расправљано. Али има један узрок, који је сразмерно мало истицан, а који је један од главних што нам ствари у просвети одавно овако рђаво стоје. То је — уређење централне просветне управе, која оваква, каква је данас, баши поред најбоље воље своје не може одговорити оним многоструким задацима, који је очекују. <
Министарство просвете, с данашњим уређењем својим, с персоналом којим располаже, и системом на ком је засновано, могло је одговорити своме задатку онда, кад је Србија бројала једва до 1000 наставника народних школа и неколико стотина школа. _
Данас је ово немогуће.
Претрпано масом личних и административних питања, с данашњим уређењем својим, оно је у ствари једна фабрика деловодних нумера и званичних аката, просветна фабрика, која није у стању да на време испослује ни најпотребније административне
,