Učitelj
754 УЧИ ТЕ љЉ
Зато наставници треба у свакој прилици пред ђацима да пишу правилно и лепо. Има наставника који брзају у писању, при задавању писмених задатака на великој табли, услед чега им писање не може да буде лепо и правилно, па ђаци то виде и увере се, да и њихов „господин“ не загађа при писању, или не пише лепо. Ако је наставник навикао да пише усправљено или косо лево, он треба пред децом да пише увек косо десно, са већ уобичајеним нагибом појединих слова.
Бл. Радојковић, учитељ.
О НАСТАВНОМ ПРОГРАМУ.
ЗА НАШУ ДАНАШЊУ ОСНОВНУ ШКОЛУ.
(СВРШЕТАК) 8., Српска историја.
Српској историји циљ је: познавање прошлости свога народа и буђење националних и патриотских осећања.
Неоспорно је да сваки народ треба да познаје своју историју, да зна ко је и какав је некад био, како је живео, како је дошао до садањега живота и каква га будућност чека. Али, да ли то могу мала деца знати и како треба схватити >
И овом предмету као и науци хришћанској, модерна педагогија придаје велику важност, али сам ја слободан да сумњам у то, и да се сложим са онима, који су против овога предмета у основној школи, а нарочито против оволикога материјала за ТУ разред.
Кад сам пре две године реферисао збору Пожаревачких Учитеља специјално о овом предмету, ја сам му предложио ову резолуцију, коју и сад потписујем.
„Историју у основној школи не треба целу предавати, па било да се предаје у „сликама“, било у садањем систематском правцу, јер је и много и тешко и непотребно. Деци се исшорија допада само онда, кад је њен сидржај уметнички, а цела се историја не може уметнички обрадити. Али, за познавање народне прошлости и буђење националних осећања, треба изабрати историјски материјал највише :0—12 слика (биографија и бојева), треба дакле, написати историјске приче, које ће будити народно осећање. За то су добродошле наше дивне народне песме, које се, никако не обра-