Učitelj

478 УЧИТЕЉ

да циљ рада у школи не треба да буде квантитет, већ квалитет“

успеха тако, да родитељи осете сву корист од посећивања школе, њихове деце а деца сву благодат од идења у школу. Ради подизања умног живота свога; ради пречишћавања и пре-

цизирања појмова о проблемима, који искрсавају због нарочитих.

прилика у којима егзистира народна школа, и у којима се има кретати рад у школи, као и ради заједничке акције потребно је

извршити зближавање међусобно. Оно се може постићи стварањем.

учитељских клубова, без нарочитог званичног карактера, у којима ће се третирати важна и обична питања о школи, њеној егзистен-

цији, издржавању и просперирању, као и остала важна просветна

питања; о целокупном раду да му се шаљу извештаји. Желимо да у међусобним односима влада другарска искре-

ност, и да све неспоразуми међусобно решавају, имајући стално у виду: да њихови неспоразуми не смеју покидати везе заједничке · акције и заједнице нити се појавити на форму јавности — пред. грађанством, разједињени. Све неспоразуме решавати, у крајњем.

случају, судом части, образованом од колега или његовом интервенцијом. | . Истиче потребу приближавања и тактичног опхођења. према

грађанству, нарочито потребу упознавања ђачких родитеља, преко. којих се упознају услови живота ученика, и којима се могу саољ-

штити особине њихове деце— што би се умањила одговорност за неуспех.

Исто тако наглашавамо да у опхођењу према чиновницима.

осталих расора, нарочито према општинским и среским властима, треба бити веома тактичан — што и јесте особина интелегентних и културних људи, какви првенствено морају бити просветни радници. У целокупном свом раду и животу као. циљ имати потребе овог народа и основне школе, која њему има да служи.

После ових потребних напомена школског надзорника, при-

шло се бројном прегледу мушке и женске деце, која походе школу

и распореду одељења на наставнике-це, који су на дужности. Том приликом искрсла су ова питања:

1). Шта ће се радити са децом, која су у старијим разредима.

а по старости и спреми треба да су у млађим разредима — нарочито ово важи за децу првог разреда, која походе старије разреде а не знају ни слова ни читање;

2). До ког времена уписивати децу, — с обзиром на њихово.

стално долажење за упис и позитивни рад у школи;