Učitelj

ОПШТА ПЕДАГОГИКА 99

сциплина, са властитим и тачно обележеним циљем. Давати наставу · читања са очигледном наставом или у њој, као што би се могло. захтевати у интересу претеране концетрације, могло би нанети обема. само штете. у

пРЕВ. В. Шешић. (Наставиће се).

Богосав Вукићевић, учитељ

ШКОЛСКА АДМИНИСТРАЦИЈА.

„Од. невешта и гора плаче.“ Народна. (наставак)

Да свега овога не би било налазимо, да овај предмет треба са више часова у нашим учитељским школама предавати, а не као. што је то до сада чињено, кратко и површно. Значи, да су кандидати били остављени сами себи. Отуда је многи доцније испио. горку чашу искуства и зажалио на своје наставнике, што су га тако неспремна у народну школу опремили. Поред тога, што би се школској администрацији доделило више часова, требало би и: сам предмет поделити у три одељка и то:

Први одељак био би администрирање у учионици — разедна“ администрација. |

Разредна је администрација вођење „Школског Дневника,“ „Уписнице,“ превођење ученика-ца у друге школе, уписивање ових. из других школа, „Списак кажњених,“ „Индивидуалне особине,“ „Дневник школ. рада.“ „Недељни распоред наставног градива,“ „Распоред часова,“ „Разредни летопис“ итд.

Други би одељак био администрирање у школској; канцеларији. Канцеларијски је посао у главноме: вођење „Деловодног про-. токола “ бележење „Записника одборских седница,“ вођење „Експедиционе књиге,“ прављење спискова школских књига за школ. књижницу и ђачку књижницу, тако исто спискова школ. ствари. (школ. намештаја); уређивање ових књижница; уређивање школ.. баште и прављење нацрта за исту; одговарање по школским ак: тима и вођење званичне преписке; бележење школског летописа и: подношење тромесечних извештаја о: стању школе итд. и;