Učitelj

дописи 811

Просте приче, песме, загонетке итд. у тесној вези с очигледкном наставом.

Образовање простих реченица о радњама, особинама и врсти предмета, о којем је говорено; постепено увођење у књижевни језик и правилну употребу једнине и множине.

р) Чишање и писање. Вежбање слуха и говорних органа лепим изговором и брижљивим гласовним вежбањима; раздвајање двогласних или вишегласних слогова и двосложних или вишесложних речи, као и састављање гласова у слогове и ових у речи.

Вежбање руке и ока цртањем као и припремним вежбањем за писање: ређање тачака у разним положајима, цртање правих и кривих линија, појединачно или у вези.

Обележавање самогласника (латинска слова) и сугласника, поређаних по тешкоћи писања. Везивање сугласника са самогласницима, најпре у два после у више слогова. Увођење у читање потмоћу слова, слогова и речи, које учитељ пише на табли. Очигледно подстављање и употреба буквара да би се постигла способност за читање. — Пред крај године постепено увођење велике азбуке; писање и читање речи, реченичких делова и малих реченица, које "су добивене из очигледне наставе.

П, разред. а) Вежбања у очигледности и говору. Посматрање, именовање и опис других предмета из дечје околине; разликовање њихових делова особина и радњи; разговор о биљкама, животињама и занимањима људским; кратко усмено Унерезеве срод-них предмета.

Просте приче, песме итд.. у вези с очигледном наставом. Погнављање (у вези) обрађенога наставнога градива. Учење песама. '

Ослањајући се на очигледну наставу, постепено проширење «просте реченице до употребе свих реченичких делова. Превођење израза из наречја у књижевни језик.

ђ) Читање и писање. Даља вежбања у растављању на гла"сове и слогове и њиховом састављању. Ово проширивати и изо"штравати. Увођење штампаних слова (латинских).

Читање штампаних слова, слогова и речи. Читања простих греченица у вези с очигледном наставом, прелаз на кратке описеи просте приче.

Писмена вежбања: преписивање, писање по диктату, писмено -одговарање на питања, образовање простих реченица; све у вези “с очигледном наставом.

|П. разред. а) Вежбање у очигледности и говору. Даље по-

527