Učitelj

932 УЧИТЕЉ

куће учи, али им је слаба вајда од те забране, јер се тако не ради тако нам кућа отежава да правилно читање у почетку заведемо. Колико школа за неколико часова постигне успеха у овоме, то кућа за један час поквари. И онда опет идемо старој методи сри-цању и ако га не желимо. Дакле просто нам га натура, а то чисто из необавештености и великој жељи, да им деца час пре почну нитати. Тако срицање прогута модерни правац шчштавања, која је и бољи и лакши. Лакоћа се ова тек доцније у току наставе јасно издваја. Онда ће тек деца она, којима је кућа помагала запазити како им знатно теже иде читање од ових, који тога нису имали, па су ишчитавањем научила читати. Она се морају много трудити и напрезати да постигну оно, што њиховим друговима иде много лакше и боље.

ЈУ Деца треба код куће да доручкују. Доручак је први ју"тарњи оброк, који се даје деци, да би се нахранила и желудац напунила, како би могла бити на миру и не осећајући глад, који "би их узнемиравала и мучио. Доручак треба по могућству да је лако сварљив и топал због чисто хигијенских услов за дечји организам. Како многе куће тако не раде то нам деца долазе без доручка у школу, па после између часова !. и П. за време одмора купују переце, кифле или што друго за доручак. На тај се начин "слабо хране и по том ремете школски ред, јер одмор траје 10 минути, а толико је недовољно да ови могу што купити и појести, па стога остају после часа у ходнику једући, а наставник мора на "њих чекати; тако се и дангуби и ред ремети. Стога, да би се ово "избегло нужно је да деца доручкују код куће, а оно, што би им "се дало при поласку у школу, нека употребе код куће, па ће тако имати и веће користи и неће школи сметати. Или нека ово, што тим се преко доручка да, да собом понесу, нека употребе после П. часа, после 10 часова. пре подне, кад се пуштају кући и кад је већ и време за други оброк. По који пут се деси, да она деца, која не буду имала пара за кифлу или перецу, било што нису понела, падају у искушење и чине грешке што својим друговима отимају или краду које парче од купљене хране. Кад-кад покушају да и од самога продавца што украду. Тиме зададу посла и себи и наставницима. Да овога не би било нужно је децу хранити код куће а сваку куповину у циљу хране или пића код школе за"бранити. Онда би се и продавцима забранило, да продају око „школе врше. Тако би се све ове незгоде лако и брзо отклониле