Učitelj

972 УЧИТЕЉ

и популарно написана тако да се може читати и у народу а и деца

"ће је лако разумети. Цена јој је 0'40 дин. Препоручујемо је учитељимо да је распростру што више у народу.

Крсно име. Саставио Коста Драгосавац. Треће издање. Нова Градишка. 1914. Цена 0:20 филера. Ова лепа књижица доживела је треће издање. Она је потребна за наше нове крајеве. Немамо. речи којима би је топло препоручили тамошњим учитељима. А врло. је јефтина тако да је може свако лако набавити.

Српска школа у Скадру. Написао Филип М. Протић учит. Цетиње 1914. г.

Ова књижица може згодно послужити као материјал за историју наших школа у пређашњим временима. Цена књизи није 03начена. Дорис и

Цирих, 15-Х1-1918 к (Наставак).

Настава у дршању тежи, с једне стране, за правилним схватањем облика и боја у циљу што је могућно вернијег понављања истих, дакле за вежбањем ока и руке; с друге стране треба она да оспособи ученика умешношћу у представљању цртањем која је потребна за практични живот. Обилатим вежбањима — и то још с почетка са што је могућно јачим наслањањем на реалне предмете, који се налазе у кругу дечјег интересовања или се другде обрађују у настави — морају се у ученику пробудити воља и радост за овај рад и његовом нагону за пословањем дати довољно подстицајног градива за рад. Цртање по сећању и цртање скицирањем (типско цртање) треба брижљиво неговати.

Као у млађим разредима, тако и у разредима, (4 —8.), у коме се оно продаје као систематски наставни предмет, цртање није ограничено само на час цртања ; представљање цртањем је, шта више, принцип сваке наставе, која пружи ма какву прилику за то.

У 7. и 8. разреду уводи се ученик поред цртања слободном руком и помоћу цртања лењиром у елементе цртачког представљања простих предмета, како то пословни живот захтева. |

1[—Ш. разред. Цртање као средство за занимање у вези с описном и приповедном очигледном наставом; цртање по сећању;

пио сав