Učitelj

'980 УЧИТЕЉ

Наредба о годишњим испитима. Господин Министар Просвете и Црквених Послова издао је наредбу школским надзорницима да одмах отпочну прегледе својих школа ради оцењивања наставника основних школа и да по свршеном прегледу у свакој школи забележе у уписнице школске оцене којима буду оценили наставнике. За свечане годишње испите у Београду наређено је да се одрже од 22—28 јуна.

Предлог закона о учитељских платама. Предлог закона о учитељским платама, који је израђен у Министарсву Просветс и поднет Државном Савету на гоцену, штампан је у „Учитељу“, у свесци за мај и тамо се могу учитељи с њиме упознати. Пошто Министарсто Просвете због краткоће времена није овај предлог "слало Учит. Удружењу да и оно као компетентно тело каже о њему своју реч то би добро било да Господин Министар Просвете потражи и од Главног Одбора „Учитељ. Удружења мишљење о овоме предлогу теби он био потпунији, савршенији и бољи и зато има времена пошто је скупштина распуштена и овај предлог остаје за јесен да се о њему решава. «

Хроника

КОВЧЕЖИЋ

ЗАШТО НЕКА ДЕЦА НЕ НАПРЕДУЈУ У ШКОЛИР

Знатан број деце не показује довољан успех у школи. Они израђују своје школске задатке олако и површно и доносе кући рђаве оцене, те многи родитељи убрзо стекну мишљење, да су њихова деца лења и да заслужују батине. Ово је мишљење често погрешно. Пре свега ваља тражити узрок и утврдити зашто деца не напредују у школи и према томе удесити и своје поступање.

По неко дете у школи не напредује што је слабо обдарено и „флегмашичног темперамента. У овом случају је тешко помоћи јер се природа детета не да изменити, Од тако слабо обдареног | „детета не може се тражити да покаже јаку вољу у раду и с прекомерном строгошћу ту се ништа не постиже. Оно ће код таквог поступања постати још више неосетљиво. У овом случају могу по- | моћи само благе мере. Родитељи не смеју дићи руке од таквог „детета, него га чешће потстицати и терати на посао. Марљиво ваља прегледати његове школске задатке и признавати му маи „најмањи труд. Похвала и награда ће му омилити рад.

2. По неко дете не напредује што је болесно. Кад дете у школи стално не врши како треба своју дужност, а код куће ра-