Učitelj

ХРОЊИК А -<- 98|

»

дије седи беспослено и место да свршава школске задатке, гледа. како лети мува по соби, родитељи одмах долазе до закључка да. је то леност и помишљају на срества којим ће дете приморати да се лати књига и свезака. Напротив овде је потребна велика опрезност. Многа деца о којима се мисли да су ленштине, не заслужују то име само стога, што су болесна. То се не може лако видети, јер је у већини случајева од здравља к болести сасвим поступан. прелаз. Треба знати да понека непажљиввст и слабо напредовање у науци стоје у вези с болестима ушију и носа! Због тога треба родитељи да поклоне нарочиту пажњу овим болестима. Искуствомного пута показује, да она деца, која ноћу хрчу и немирно спавају, а преко дана су лења и у школи непажљива, после правилног лечења добију за кратко време природну живост тела и духа и стигну своје другове у школи. Отуда родитељи треба да сматрају тек онда да је дете у истини лење и да помишљају па принудне васпитне мере, кад тачно проуче своје дете и утврде да јепотпуно здраво.

Ако учитељ саветује да не треба дете превести у старији разред јер би могли шкодити здрављу детета већи захтеви у стари-. јим разредима, родитељи ваља да послушају савет и буду захвални јер је за добро њиховог детета. .

3. По неко деше не напредује у школи што пије алкохолна пића. М поред многих обавештавања живом речју и у дневним и повременим листовима, на жалост још има родитеља, који погрешно: мисле да су за одраслију децу пиво и вино храна и да дају снагу. Наука је потпуно доказала да је пијење алкохолних пића нарочито. за децу врло шкодљиво, да оно штетно утиче на дух и тело ин чини их леним и тупим._

4. По неко дете не напредује у школи што се сувише расејава забавама и увесељавањима. У неким се породицама одвраћају деца од школског рада тиме, што их одводе у друштва, позоришта, биоскопе, на изложбе, предавања, концерте итд. и допуштају“ им да имају свакојаке прохтеве. Има деце која своје школске задатке површно израђују да би се могла бавити читаве сатове фотографисањем и другим спортовима. Многи употребљавају сваки слободни тренутак на читање књига, часописа и новина. Онда није: чудо што су површног знања, а у школи не напредују и изостају иза другова.

5. По неко дете не напредује у школи, што је код куће разнежено. Има родитеља који без нужде задржавају децу од школе: