Učitelj

Књижевни преглед 233

„полво развиће, које представља, у извесној врсти, централну појаву, а полна зрелост — центар, око кога се окреће све остало развиће“ (101).

Кад се по прочитању ове књиге баци сумаран поглед на њу, закључиће се, да је она писана врло интересантно, популарво (бар за нас) и убедљиво;' видеће се, да има доста личних назора и проверавања од Амента, често оправданих и врло симпатичних; видеће се прецизност у излагању, без развучености, леп стил; запазиће се чврсто држање за сам предмет дечје психологије, без икакве метафизике, шетњи у област вере и сумњивих хипотеза, што је најбоља препорука за ово дело.

Влашка Мил. Р. Мајсторовић. ·

НРАЋИ ПРИНАЗИ

Дечја лира. — Свеска прва и свеска друга. Издање Просветног Прегледа — Нови Сад, Српска ман. штампарија Ср. Карловци, Цена 2 дин.

Изашле су две свеске Дечје лире у којима су прикупљене песмице за ниже разреде основних школа с мелодијама стављеним на ноте. Овим књижицама учињен је леп покушај да се деци из основ. школе пружи прилика да могу на часовима певања, а и иначе кад уче певати коју песму, могу гледати ноте. То децу занима и привлачи к песми а поступно се и навикавају сами гледати на ноте, да их читају као слова у књизи и да по њиховом положају колико толико уочавају разлику тонова по висини и трајању.

У првој свесци су песме: Хвала Богу, = нама тицама, Несташни дечаци, Ја сам ђаче добре воље, Добар ђак, Сунце зађе, Јагње моје, и неке мале црквене песме.

У другој су: Завичај, Тамо далеко, Већ се поља све зе- | лене, Липа, Сан уснила, Сви Шајкаши, Долина, Тебе Бога хвалим.

Врло похвално је што су у свима овим песницама узети народни мотиви а неке мелодије су од познатих наших игара које су врло згодно пристале уз текст песмице те се дају врло лако научити а деца их врло имају. -