Učitelj

278 _ -—--

5 2+-2—4, 442=6, 6-–-2=8, 8+2=10. 72) 242=4,24-24-2—6,2+242-42=8,2-+2-2-2--2==10. 3) С обзиром на ставове под два ова се вежбања изводе: 2 двојке чине 4, 3 двојке 6, 4 двојке 8, 5 двојака 10 — и Mena у 4 има две двојке, у 6 има 3 двојке и Т. д. 4) Прави облик множења наступа тек онда, пошто деца добро науче о под 3. Задаци из множења овако ће се решавати: два 2 пута два 3 пута ==6 и т. д. За децу се узима овај облик 2% 7055 =4. (Знак множења стоји пред множитељем, а при изговбру делазе за њим). 5.) 4 је два пута 2,6 је три пута 2 и т. д. На исти се начин изводе и остала вежбања под тачком 3 4и 5. У обиму од 1—10. изузимају се дакле !, они задаци код којих је множитељ 1и2 и они задаци код којих је множеник |

Ставови из дељења.

· Код дељења разликујемо две радње: дељење у ужем смислу. аи инае замењујемо овим ставовима: у 4 има 2 двојке, у 6 има 3 двојке и Т. д. 4 је равно 2 пута два, 6 је 3 пута два и Т. д,). С обзиром на ставове: у 4 има две двојке ит.дД. изводе се ова вежбања: 4 има да се подели на 2 детета и свако добаје по. једну двојку и т.Д. (Писмено: 4 п. и 2==2). Ови се ставови дају лако разјаснити деци. ја ћу укратко показати како се поступа при разјашњењу ових ставова. На пр. овде имам 3 двојке, 3 двојке Чини. 6; ово 6 каменчића поделићу деци; на колико сам деце поделио Овде имам 8 каменчића или једну осмицу. Колико има ту двојака2 И ово 8 (каменчића) поделићемо деци, Колико ће свако дете добити На колико ћу деце поделити 2 8 сам поделио на 4 детета и свако је добило по једну двојку и т. Д. |

C тим сам у главном показао, како се добијају ставови из сабирања, одузимања, множења и дељења.

_ Којим редом ваља обрађивати ове ставове 2

Ред, којим ваља износити деци ове. ставове, може. бити веома разнолик. Сваки такав ред може имати своју добру и рђаву страну. Стога остављамо свакоме учитељу одрешене руке, да по своме увиђању изабере ред, којим ће износити ове ста-