Učitelj

Просветни преглед. 288

све разреде. Пољска народ. школа је седморазредна. За тим је уз наставни програм за сваки предмет додато и методичко упутство за предавање тога предмета, а на крају и по једно угледно предавање за сваки разред. Такав наставни програм наштампан је за сваки поједини предмет у засебној књизи, која према томе није могла бити мала. Тако наставни програм за пољски јевик износи 7! страну велике осмине, а за рачун 64 стране!

Наставни планови и распореди часова су такође разрађенви детаљно т. |. ако је школа подељена на два, три, четири, пет, шест или седам одељења, или је школа само са једним наставником. Према томе су предвиђена и одступања од програма. | У нормалним школама, подељеним, у прва три разреда. постављају се и распоређују учитељи и учитељице по разредима, а у осталим разредима по предметима. ·

У нас где има знатан број учитеља и учитељица без редовне стручне спреме, збот недостатака учитељских кандидата са редовном спремом, овако израђени наставни програми били би од велике користи. ЕРЕ

=

ФРАНЦУСКА За реформу народних школа.

Питање о реформи народних школа у Француској изазива све веће интересовање код свих друштвених кругова, а нарочито код просветних раденика. Са каквим се и коликим студијама приступа решењу овога питања у Француској најбоље се огледа у појави књиге окружнога школскога инспекTopa Pierre Dufrenne-a, a koja Hocu HacmoB: „La reforme de Ресоје Тапсајве“, која је изашла још 1919, г. у Паризу. То је опсежно дело, које садржи 272 стране, или 17 штампаних табака !

„Цело дело подељено је на 9 одељака, у којима је писац, као дугогодишњи инспектор народних школа, изложио сва своја опажања и сва стечена уверења, а поглавито односно“ организације француских народних школа, уређена наставе и. васпитања у њима, и учитељскога образовања, а то и јесу најосновнија питања, која треба да буду добро решена пре: