Učitelj

306 Учитељ

композиција. Тако је он дао нове мелодије Змајевим песмама „Ко је гсслодар >“ и „Пчелица“, иако су се за обе те песме давно нашли други композитори, међу којима и славни претходник Милојевићев Јосиф Маринковић. И још нешто вреди споменути што Милојевића карактерише колико као уметника тољико и као уметничког реформатора у школи. И ако је своју песмарицу наменио не само одраслијој већи мањој, па, судећи по садржини текстова и по тонском обиму неколико првих песама, и за ону најмању, за децу што похађају дечја забавишта, он је и код тих првих песама слободан од старих погледа "на ствар, напушта традиционално компоновање по строфама, и смело уводи децу у музичку логику. Његове су песме, наиме, компоноване по смислу речи, а кад се то узме за принцип компоновања, не могу, природно, све строфе неке аи имати исту мелодију. Уопште Милојевићеве „хорске песме“, иако школској деци намењене, имају све одлике добрих уметничких творевина: израз су творчеве индивидуалносте а у исго време одговарају "свима захтевима музичке естетике. д Дур. Р. — Свршиће се. —

БЕЛЕШЕЊЕ

Краљев прилог за школу. Њ. Величанство Краљ Алек„сандер изволео је подарити 10.000 динара као свој прилог за "подизање основне школе код минастира Грачанице на Косову.

= _ Вакон о народним школама. Главни Просветни Савет отпочео је претрес пројекта закона о народним школама: Кад буде с тим готов поднеће се тај пројекат на решавање Народној Скупштини. Главни Одбор Учит. Удружења учинио је представку Гослодину Министру Просвете, којом је тражио да се тај пројекат, пре но што се изнесе на решавање пред На-: „родну Скупштину, упути Главном Одбору Учитељ. У бружења

„и саслуша и његово мишљење,

Уџбеници за основне школе, Министарство Просвете позвало је све писце и издаваче приватних уџбеника за осн.