Učitelj
0 ~ _ Учитељ
plan: |. epske baike, 2. ptiče o Кобтхопи, 3. priče iz рашјата тог доба, 4. sudijsko doba, 5. doba carstva u Izrailju, 6. Isusov život, 7. dela apostolska i 8. reformacija.
2. Ideja koncentracije. Za svaki nastavni stupanj, za svaki razred, radi moralno-religijskog zadatka vas; itanja, mora biti utvrđena jedna misaona celina, jedno koncentrično središte, oko ko|eg će se sve tačke nastavnog gradiva periferijski ređati i od kojeg će se na sve strane raz laziti konci koji spadaju, čine se različiti delovi dečjeg misaonog kruga neprekidno vezuju i drže zajedno. Tako mesto nastavnog plana sa podređenim nastavnim gradivom dolazi sistem nastavnog plana, a one moralne ideje, koje se dobijaju iz nastavnog gradiva, stoje u sredini i vladaju svima ostalim.
3. Formalna obrada отадта. зуака тегодзка jedinica (Cilerov naziv) obrađuje se po formalnim stupnjevima, od kojih se Il. zove analiza, Il. sinfeza, II. asocijacija, W. sistem i V. mefod. Svaka metodska jedinica počinje isticanjem cilja, što je od velike važnosti za obrazovanje volje.
Kao što se vidi, Ciler |e razrađujući ideje svoga učitelja Herbarta, otpočeo jednu šitu osnovu današnjoj modernoj pedagogici, koju su još više razradili + Dr. Stoj, + Dr. Banu, Vilman i naročito Dr. Rain, koji religijsko nastavno gradivo deli na razrede nešto drukčije:
1. гаггтед: Вајке | Риугетет | а Robinzon | tečaj ~. МА Ван \ Patriarsi, Mojsije, | Život Isusov | o | f |
OR Zavet Sudije i Carevi 4 u danima po-
Isus Hristos Pavle
Novi Zavet
исамап а
оче во
| плејс 51 Карије |
On je osobito zaslužan, što ie Herbart-Cilerova pedagogika primenjena za rad a osnovnoj školi. Kod nas na pedagogici tog pravca rade Ljub. M. Protić, VI. D. Stoianović, Dr. D. Rajičić, Al. Marić, Jov. Đ. Jovanović, profesori i Mih. M. Stanojević i Milan Rabrenović učitelji.