Učitelj

516 Учитељ

Поповића, о нашој средњешколској просвети, о нашим учитељским и богословским школама, о нашем пољопривредном школовању, о нашем уметничком образовању, о нашој војвичкој педагогији, о нашем политичком образовању, о улози наших народних умотворина у нацијоналном и славенском васпитању, о страним педагошким утицајима у нашој српскохрватској просвети, о нашим универзитетима и њиховој улози у развићу нацијоналне свести и интернацијоналног духа, 0 географском, етнографском и историјском утицају на југословенску педагогију, о руском и чешком утицају на југославенску културу, о грчком утицају на нашу културу (Др. Владав Ђорђевић написао је врло лепу штудију у којој упоређује просветну улогу нашег Доситеја са истом улогом једног врлог Грка), о улози нашег филозофског позитивизма (н. пр. M. Миловановић, Божо Кнежевић) у педагогији, о просветној улови _ Светозара Марковића (рад нашег одличног унив. професора, Слободана Јовановића о Светозару Марковићу требао би да је више познат и нашем учитељском свету), о просветној улози До. Јована Скерлића, Андре Гавриловића, Павла Поповића, Др. Станоја Станојевића, Др. Тихомира Остојића, Владике Јурја Штросмајера, Др. Т. Р. Ђорђевића, Љубомира Недића, Марка Цара, о нашој школској организацији пре и после рата, ит. Д. — Свршиће се. —

НРАЋИ ПРИНАЗИ

А) ДОМАЋИХ КЊИГА И ЛИСТОВА

Jedinstvo, učiteliski sta'eško-prosvetni list. Izdaje udruženje jugoslavenskog učitelistva. Povjereništvo — Zagreb.

Br. 1 i 2. Zagreb, za siječani i veljaču. God. L Urednik Ljudevit Kralačić. i

Dobili smo ioš jedan nov staleško-prosvetni list „Jedinstvo“. Radujemo se pojavi negovoj. Ovaj je list organ onoga svesnog dela hrvatskog učiteljstva koje je stupilo u zajednicu sa ujedinjenim učiteljstvom naše kraljevine. U ovodnom članku: „šta hoćemo“ uredništvo je obeležilo pobedu za pokretanje lista i pravac njegov. „Mi hoćemo — veli se tamo — da nas sve zajedno prožme jak osjećaj iskrene brafske ljubavi, koja će nas ponovo udružiti, ponova približiti i potprati jazove, koje između nas iskopaše oni, kojima je stalež sporedno, a tek njihov lični interes prvo i koje