Učitelj
590 | Учитељ
фесионалних свирача — музиканата, а никако као учитељи наше школске омладине, где треба да су у првом реду васпитачи.
И г. Јоксимовић лепо о томе вели: „Само педагошки образован наставник може стручно предавати у школи и правиши успехе у настави. То вреди за средње и стручне школе, али има једна још мање запажена ствар, од које може бити још 'веће штете пш недогледних последица по развиће музичке умешности. Треба упушшти ток наставе певања у народним школама. А то су дечја забавишта и основне школе.
Ивтересантна је ствар да је г. Јоксимовић једини музичар у нас, који отворено излази са овим оправданим мишљењем, док су остали били хладни посматрачи нове, сад већ упропашћене идеје о стручној настави певања у нашим основним школама. Г. Јоксимовић је и иницијатор те напредне идеје. Да је музичко удружење било свесно важности те идеје не би онако ћутке прешло преко њеног негирања од стране непосвећених, већ би својски прионуло да се тај благотворни утицај распростре по целој земљи. Нека знају наши музичари да они без доброг темеља у најнижим школама неће постићи никад прави успех, а с тим је у директној вези и подизање њиховога ауторитета, као културних радника. Без тога основа, бнаће сав њихов рад: зграда на песку. Удружење наших музичара би требало, у свом интересу, да то питање стави хитно на дчевни ред, као услов зе ача поп, и да што пре ту, неоправдано распету, идеју васкрсне. Само се по себи разуме да учитељи — педагови — употребљени као наставници певања у народним школама, морају солидно познавати музичку умегност. јер, доиста, нико не може дати другоме оно што сам нема.
Да завршим речима г. Јоксимовићевим :
- Музичко образовање у нашим школама треба да | почиње из дечјег забавишта, па даље кроз средње и стручне школе. Настава треба да почиње развијањем ришмичког осећања, па онда иде на развијање слуха U гласа, кроз прогресивно удешено градиво формалке и материјалне обуке. Ради тога, потребно је: спремати и одређивати нарочите наставнике за певање у основној школи; спремити педагошки образоване наставнике музике у средњим и стручним школама, и дашп свима предметима подједнаку важност у школи.
Драг. П. Илић.