Učitelj

598 Учитељ

„Птичије гнездо“.

Припрема: Посмаграли смо једно птичије гнездо. Оно је прошле јесени спало са каквог дрвета, или га је ветар из каквог жбуна одувао. Разговарам са ученицима о стању птичијег пара, о неговању птичића, о грађењу гнезда итд.

Циљ: „Е, сад ћемо да покушамо хоће.ли и нама поћи за руксм да саградимо такво једно гнездо. Сваки од вас ће бити једна мала птица која гради себи. гнездашце. У њему треба и јаја да буду. Дед: да покушамо сви заједно!“

"Рад (претходни рад): Ала су се мале ручице вредно дале. на посао. Како се светле очице!

„ја сам врабац“, вели Фриц.

„А ја сам ждрал“ — довикује Карл — и звонак смех се разлеже.

„А ја ћу да будем мали штиглиц, господине учитељу“,

„Лепо, Ханс, буди штиглиц“.

Такав весео и другарски разговор траје још неко време; Строги заступници старих метода ће одмах скочити на мене, довикујући ми: „А дисциплина2г!“ Али ја их сене бојим, спреман сам да их дочекам и да им одговорим:

„Ведрина је оно поднебље, под којим све успева!“

И ја продужујем са том ведрином и веселошћу.

Разред се постепено стишава.

Деца раде. (Школа са ручним радом!)

„Шта ти то правиш, Фриц 2“

„Правим ивицу од гнезда“.

„А ти, Герхарде 2“

„ФЗабадам у гнездо дрвца: то ће бити гранчица, за које је оно притврђено“.

„А ти, Роберте 2“

„Ја баш сад правим једно јаје“.

Свако дете је у стању да ми каже шта прави, у тренутку кад га питам.

Десет минута доцније гнездо са јајима је готово.

Ја узимам једно гнездо, издижем га и питам: „је л ове гнездо правилно начињено 2“

Сви посматрају.

„Погледајте прво јаја, па онда тек гнездо!“