Učitelj

672 У читејв

марне фукције друштва, економске продукције, војничке протекције и филозофског управљања. Ове три функције Плато– нове Републике Наторп је модификовао у економну продукцију, економску регулацију или владу и васпитање (у овоме погледу» социјална педагогија наших трезвених педагога, Милоша Милошевића и професора М. Миловановића, полу су за препо руку и за оваке тезе). = Свршиће се —

КРАЋИ ПРИНАЗИ

А) ДОМАЋИХ КЊИГА И ЛИСТОВА

Darvinizam u uzgoju. Od Davčrina.Trstenjaka. Izdanjeknjižare gi. Ćelap i J. Popovac. Zagreb. Str. 96. Cena 6 dinara.

Да животиње и биљке нису одмах створене, какве их данас видимо него да су се лагано развијале, учили су ботаничар Ламарк, песник Гете, философ Кант још пре Дарвина. Али је Дарвин најпотпуније изложио, зашто су се развиле: једне врсте животиња и биљака од других врста. То је Дарвин. доказао тако темељно и јасно да се та његова доктрина прозвала дарвинизмом.

Дарвинизам у ужем смислу не учи само како су се поједине врсте развијале и усавршавале, већ и како се мењају и усавршавају још и данас и како ће се даље развијати и прилагођавати.

Дарвин је својом доктрином унео много светлости и У науку о васпитању јер и за њу вреде природни закони. Он вели, да се све у природи мења и да нема те промене, не би било ни васпитања, ни добра ни зла, ни смрти. Васпитањем, се мсгу све човечје способности променити, унапредити и развити и целокупна Дарвинова теорија пуна је педагошких елемената. Она нам доказује, да сваки организам реагира на посебан начин на своје прилике у којима живи и мења се према њима. Ако то не учини, он пропада. Ва:питање, дакле, није ништа друго него згодно мењање, прилагођавање или развијање према некој сврси и циљу. То мењање и прилагођавање бива само онда, ако поједини органи или органскиз