Učitelj
126 Учитељ
ђаци не умеју правилно да одузму, поделе, нарочито тешко схваћају рад с нулама јер, деци није довољно абјашљена вредност нуле. Препоручивао сам да нарочито у млађим разредима реч нула изговарају ништа или ни један. Деца лакше схватају кад им се каже, пет и ништа јесте пет, пет од ништа не може се узети, на пет места по ништа (5 х 0) јесте ништа, ништа подељено са пет, нико не добије ништа.
Метарске мере нису добро обрађене. Деца знају све мере веће и мање од мотра, а кад их успитате Ролики је сантимеTap или ево ти метар и измери колико је дугачка ова књига, они не умеју да измере.
Гсометшрија се слабо где и почела предавати, сставили. су је за пролеће, у место да су се деца досада упознала са осн. појмовима из овога нредмета, и да су израдила и цртала. геом. тела а за доцније да се оставило мерење и израчунавање површина и загремина.
Наука Хришћанска. Нема етичког суђења (или је површно) поређења, извођења поуке и примене на живот, већ се махом све води на знање; да деца знају у место да осећају. нити су упућена да самостално причају без запиткивања. Поједине речи из црквених молитава погрешно се изговарају („наш ушни“ „Својтаго Духа“). Црквене молитве уче се одвојено у место да се изводе из појединих религијских садржина (1 чл. символа вере после крштења Срба.
Српска Историја предаје се махом као Н. Хришћанска, Деца нису упућена да правилно суде о поступцима наших појединих знаменитих људи као и наших суседа. Не. знају се узроци појединих радња и логађаја, да би се лакше појмиле последице. Занемарује се културна историја: одело, оруђе кућа,. храна, посуђе, ватра, писмености; Не врши се увези са географском наставом и цртањем.
Земљопис. Због бојазни да неће свршити прогргм изовог предмета, понегде ученици нису довољно упознати са основним географским појмовима. Нејасан им је прелаз с природе ва мапу, јер нису вршени излети, „пластичко представљање на песку и снегу“. Не умеју да се оријентишу на мапи и у природи. (Нацртај реку да извире с југа а тече на север. На којој страни ти идеш кућиг Покажи руком где је оц вас Београдг) Ученици не цртају поједине пределе. Не