Učitelj
Школска администрација 125
"читају се редом, у место у вези са осталим наст. предметима 'и према годишњим временима.
Декламовање. Једну декламацију не уче сви ђаци, већ сваки другу; не учи се декламовање слушањем већ читањем
из књиге; не објашњава се садржина; не узимају се за декла-мовање и празни чланци из земљописа, историје, лепи описи
народне песме, приче, пословице, загонетке; не декламује се
природно, већ се обично виче,
Писмени састави: У опште се поклања мала пажња; ђаци не умју правило да препишу из књиге какав прозни чланак
да на средини ставе наслов, да пазе на употребу великих
слова и знакова) или песмицу (не пишу ред испод реда), грешке се не исправљају, или их исправљају сами наставници у место ученици.
Писање и цртање. Стара школа у овом позледу давала је много боље резултате, јер се много више писало него сада.
„Многи и немају потребан писаћи материјал (за то сам поред
свих замерки, за камене таблице: пиши-бриши). У колико се и пише, без надзора је. На прописима се не пише од линије
до линије, већ се негде не дође а негде пређе линија; а кад "би се на ово обратила већа пажња, онда би се писало полако
и лепо. Обраћао сам наст. пажњу да им ниједан час не прође
са да при крају деца што не напишу или нацртају.
Рачун. У опште узев српски се језик правилније и са
"више успеха предаје него рачун. Са малим изузетком рачун
се предаје по видовима, једна по једна рачунска радња — од-
"војено у место десетичним групама: прво упознавање бројева
по групама па онда рад са по две рачунске радње једновре-
„мено и поступно, сабирање са одузимањем а множење деле-
њем. Не почиње се и не задржава довољно на количима и
„рад са стварним задацима на очигледним средствима него се
одмах или убрзо прелази на усмено рачунање и махом с голим бројевима. У старијим разредама одмах се прелази на писмено рачунање а занемарује се усмено. Не упућује се за-
датак на све ђаке него на једнога; један се много пита. Код
писменог рачунања не обраћа се довољна пажна на логичну страну, при постављењу рачунских радњи ђаци лсгички не
говоре већ погађају: ја ћу да саберем, помножим. Не обраћа
се довољна пажња и на формалну страну писменог рачунања,