Učitelj
Просветна политика 137
а могло Ce yuuHumu, као и какве припреме ц радове треба предузети, па да нам рад у пдућој школ. години буде бољи и успешнији 2
Ту смотру треба извршити на општој надзорничкој конференцији у Београду, или у ком другом погодном месту, на којој би се, поред те смотре, а по утврђеном дневном реду од стране просвегне централе, расправило неколико општих питања од највеће важности по живот и рад народних школа. А ту би конференцију требао да удостоји својом посетом и Г. Министар Просвете, где би не само упознао све школске надзорнике, који са просветном централом имају да сарађују на тако важном и деликатном послу, као што је просвећивање народних маса, путем добро уређених народних школа, већ би на томе форуму представника народне школе детаљније изложио принципе наше државне просветне политике, на чијем остварењу морају сви чиниоци интензивно и сагласно радити.
Или ако из материјалних и теренских тешкоћа не би било могуће одржати општу надзорн. конференцију, могле би се одржати шире надзорничке конференције на прим. за предратну Србију у Крагујевцу, за Јужну у Скопљу; за Војводину у Новом Саду; за Црну Гору на Цетињу; за Далмацију у Салиту; за Босну и Хрцеговину у Сарајеву; за Хрватску у Загребу и за Славонију у Љубљани.
Као најважније о чему би те конференције имале да расправљају било би: | i
___1) расправа о новом наставом плану и програму за све народне школе спогледом на ново доба, нове циљеве и задаће народне школе у уједињеној Краљевини. Донесени закључци школ. надзорника, из разних крајева, о том важном питању, послужили би као драгоцени материјал просветној централи за израду што савременијег и савршенијег наставног плана и програма;
2) расправа и закључци, на који би се начин најлакше и најбрже дошло до потребних школских зграда и наставничких станова, с обзиром на садашње материјалне прилике појединих школских општина, и шта би држава требала и могли одмах учинити за подизање потребних школ зграда;
3) расправа и закључци о потреби, употреби, изради и набавци школских уџбеника, учила и др. потреба итд. ит.дД.