Učitelj
ован
Из школског рада | 333
б) Рад са стварним задацима без очигледних средстава.
3. Затим је донето у 8 пакета по 12 књига; колико је књига свега донето 2
Израчунавање се врши као и на првом ступњу, али без рачунаљке.
Писмено рачунање.
Сад ћемо тај задатак радити писмено на табли.
Изађи ти да израчунаш !
Ђак поставља задатак овако:
8 п. 12 К. 12. 18 = |
Којом, ћеш рачунском радњом да израдиш Taj gBagaTaK? Зашто множењем 2 (Зато што кад је у 1 пакету 12 књига а у 8 пакета биће 8 пута по 12). Шта ћеш прво да напишеш 2 — (Прво ћу да напишем колико је књига у 1 пакету па после колико је било пакета. Шта ћеш прво да множиш> — (Јединице па десетице). Множи! — (8 пута 2 јединице јесу 16 јединица. У 16 јединица има 1 десетица и 6 јединица. 6 јединица пишем на јединично место а једну десетицу ћемо додати десетицама. 8 пута по 1 десетица јесу 8 десетица и она једна јесу свега 9 десетица изишло је свега 96).
Поређење. а) Рад с шменованим бројевима.
Колико је 8 пута по 10 књига 2 9.0 „ А а
» „8. o u O. UO Š
#) Поређење градива из ове методске јединице2г — По колико листова може бити у рачуници А по колико у букваруг
Шта смо прво множили кад смо усмено рачуналиг — (Десетице па јединице). — А шта смо прво множили кад смо писмено рачунали» — (јединице па десетице).
в) Поређење новог градива са сшарим. Шта смо прво сабирали и одузимали кад смо усмено рачуналиг А шта смо прво сабиралн и одузимали кад смо писмено рачунали А шта смо прво мпожили кад смо писмено рачунали.
Извођење, а) Уочавање појма.
Шта смо радили са књигама да бисмо сазнали колико су «свега2 — (Множили смо их). ·
6) Извођење дефиниције.
Како се зове први бројг (Множеник).
Како се зове друга броје — (Множитељ).
Како се зове трећи бројг — (Производ).
Како се зову ови знаци — (Пута и јесу).
» »