Učitelj

ован

Из школског рада | 333

б) Рад са стварним задацима без очигледних средстава.

3. Затим је донето у 8 пакета по 12 књига; колико је књига свега донето 2

Израчунавање се врши као и на првом ступњу, али без рачунаљке.

Писмено рачунање.

Сад ћемо тај задатак радити писмено на табли.

Изађи ти да израчунаш !

Ђак поставља задатак овако:

8 п. 12 К. 12. 18 = |

Којом, ћеш рачунском радњом да израдиш Taj gBagaTaK? Зашто множењем 2 (Зато што кад је у 1 пакету 12 књига а у 8 пакета биће 8 пута по 12). Шта ћеш прво да напишеш 2 — (Прво ћу да напишем колико је књига у 1 пакету па после колико је било пакета. Шта ћеш прво да множиш> — (Јединице па десетице). Множи! — (8 пута 2 јединице јесу 16 јединица. У 16 јединица има 1 десетица и 6 јединица. 6 јединица пишем на јединично место а једну десетицу ћемо додати десетицама. 8 пута по 1 десетица јесу 8 десетица и она једна јесу свега 9 десетица изишло је свега 96).

Поређење. а) Рад с шменованим бројевима.

Колико је 8 пута по 10 књига 2 9.0 „ А а

» „8. o u O. UO Š

#) Поређење градива из ове методске јединице2г — По колико листова може бити у рачуници А по колико у букваруг

Шта смо прво множили кад смо усмено рачуналиг — (Десетице па јединице). — А шта смо прво множили кад смо писмено рачунали» — (јединице па десетице).

в) Поређење новог градива са сшарим. Шта смо прво сабирали и одузимали кад смо усмено рачуналиг А шта смо прво сабиралн и одузимали кад смо писмено рачунали А шта смо прво мпожили кад смо писмено рачунали.

Извођење, а) Уочавање појма.

Шта смо радили са књигама да бисмо сазнали колико су «свега2 — (Множили смо их). ·

6) Извођење дефиниције.

Како се зове први бројг (Множеник).

Како се зове друга броје — (Множитељ).

Како се зове трећи бројг — (Производ).

Како се зову ови знаци — (Пута и јесу).

» »