Učitelj
334 Учитељ
в) Рад с чистим бројевима. Помножи 10 ca 8 „JO. MIJO 5 17 „ & ja Примена. 1) Један сељак продао је 7 Кг. сира по 12 дин;; колико је свега узео динара2 ~ | 2) У 96 дин. колико је банака (по 10 дин.)2 3) Један човек купио је 8 кола дрва по 11 банака; колико је платио банака за дрваг
в) Методска јединица: Писмено делење двоцифреним делењем (за Ш раз. осн. школе). | ђ Стварна област: жито.
Циљ: Сад ћемо израчунати по колито је килограма жита било у џаковима на пијаци. Шта ћемо израчунавати> Кажи ти! Ти!
Анализа. — Испитивање дечјег искуства 0 стварној области. Шта се зове жито — (Пшеница, јечам, оваситл.), — Где расте жито2 — (У пољу). — Ко сеје жито2 — (Сељаци). — Зашта се употребљава жито — (Ва храну и за продају). — Где сељаци терају жито на продају 7 — (У варош на пијацу). |
6) Испитивање дечјег искусшва 0 бројевима. По колико џакова товаре на колаг А по колико килограма пшенице може. да стане у 1 џаке — А овса 2 |
Синтеза. — Рад са стварним задацима без очигледних средстава.“ |
1. један трговац купио је 14 џакова пшенице који су били тешки укупно 868 Кг. по колико је Кг. био тежак сваки пак са пшеницом Ко уме тај задатак да израчуна (усмено) 2 Ко би умео тај задатак да израчуна на табли2 Хајде изађи! Понови тај задатак! Хајде пиши! Ђак пише овако:
14 u. 868 Kr. 868 : 14 =
Кад је у 14 џакова било 868 Кг. пшенице, онда ће у четрнаести део од 868 (и одмах се пише 868); четрнаести део изнаћи ћемо кад 868 поделимо (написати знак :) са 14 (написати 14).
1 Први ступањ код рада са великим бројевима отпада.