Učitelj

410 : Учитељ

Према напред изложеном ученици би требало да напишу овако задатак:

Дан и_ ноћ.

После дана долази ноћ а после ноћи враћа се опет дан. |

Дан почиње кад сунце изгрева, а свршава се кад сунце излази.

Дани су лети дужи, а зими краћи; и обратно, ноћи су лети краће а зими дуже.

Дању се ради, а ноћу спава. Дан је, дакле, време рада, а ноћ време одмора. |

Не мари много ако неки од ученика баш и не напишу задатак од речи до речи онако како је био написан на табли. јер, оно што је најглавније извежбати код деце, то је разум и мисао много пре него памћење. Не треба заборавити да је циљ обраде састава „научити децу да мисле и да изражавају своје мисли.

| = Наставиће Ce: Сурдулица | у Џет. Т. Ристић,

)) учитељ.

ГРАЂА ЗА ИСТОР. НАШИХ ШНОЛА Благ. И. М Радојевић

Једна школа заробљене наше деце

Као што нема догађаја без узрочности, тако нема ви науке (без специфичких појава, које на“ себе привлаче пажњу човечију. Нећемо се преварити, ако кажемо, да је педагогија као наука богата изворима из којих црпе своја начела. Но дешавају се често и појаве, на којима се педагошка начела корегирају. Те појаве ипак човек вољно ствара. Међутим школа у Вгаџпаи-у у доба светског рата, та школа, која је, предмет ових редова, није појава намерно створена. Она је појава у времену катастрофалних догађаја, који се ретко дешавају, а које човек још ређе жели. Ако икад, оно је живот ове школе потврдио тврђење мазеријалистичке филозофије, да без фосфора нема