Učitelj

50 Учитељ

TOR O O O O

Учини ли се то, онда ће из већине списа за дечје повориште испасти банални изрази и погрде, кад што с толико драстичности да се у животу добре школе не би смели ви чути. Тада ће и језик уопште бити пробранији, пажљивији,

отменији. = – *

Не може се рећи да се, уопште узевши, библиографија предмета о коме говоримо може на прсте избројати. Наша је литература те врсте доста бројна. Ни број писаца није сасвим мали. Међу њима одмичу — У раније доба г-ђица Милева Симићева и у позније г. Мих. Сретеновић, Ако нова дела ових и толиких других писаца буду имала све одлике овде напоменуте — а оне и не "смерају наисцрпност — онда ће и дечје позориште у нас све боље одговарати свом циљу, који је У допуњивању школом стеченог знања, у ширењу духовног видика и у оплемењивању душе и срца. >

ПРОСВЕТНИ ПРЕГЛЕД

A. Millet. Немачке основне школе.“ (Уоћкзасћијеп) у

Тешко је учинити тачан суд о обиму и важности наставе, која се предаје у немачким народним школама, а које одговарају нашим основним школама. И ако је лако оценити програме, намештај, књиге и задатке, који су прописани ученицима, једна друга страна наставе, најјача и најглавнија: идеал школе,

_ дух који је одушевљава, остају неприступачни. Ово се да разумети: немачка школа, у свима својим ступњевима хоће да остане жижа германске културе и њени наставници, услед њиховог положаја као чиновници, и по својим осећањима, држе се у прописном остојању, од свега што је француско. С друге | стране њихови ученици, који представљају једну распуштену | масу, са којим се може имати само суседних веза, дају необично држање. 72

|: *) fioHocHMO „ова посматрња немачких основних школа од Фран| цуског психолога А. Међа штампана у Кеуџг Редарог! уче од ове године.