Učitelj

144 Учитељ

8) а да би се те траке са писменима што тачније кретале још испред тих отвора, у ту сврху нам служи као регулатор по једна ваљкаста мотка.

У школама других просвећених народа већ одавно постоје велики број овакзих апарата, који олакшавају деци прво шчитавање слова. — Код нас су до сада позната свега два таква наставна средства: мали пулт, на коме су се могле ређати по 1—3 краће речи и оквир са два реда, који се могао причврстити за школску таблу, на коме су се могле ређати и

1 7 А РРА га a = - ПН 7. —_ | ега је= iii i: |— – aj 4] еј је=ј = = |-- | 21124] ij ||=s| |-==| |=1|= Ба -_ 4] | је | |] је је |--- | |__| || | |=| =| | || | еј | ју | И је || Па ==] је | || =5| I= iI| =Il | = |-=| i==5| i=| || i=| I= =! ||--i| ||__jj| ||=5| || I= =| | Kil ji | —||— = ii |F ra =| | — 7 4 ~ = = LJL JL JL_JL JL JLJL 3. Усправљен пресек у дуж 4. Усправ. прес. по преко

шчитавати и више речи па и краће реченице. — Учитељ је на њима ређао поједина слова, слогове и речи, после извршеног шчитавања скупљао поређана слова, замењивао их другим и T. M. Разуме се, да је то пробирање и намештање слова ишло доста споро, а и слова су се при том прљала и цепала. Овим кинематографом се и тетешкоће избегавају, јер се слова много брже (аутоматично) намештају, не цепају и не прљају се, јер се не додирују рукама. Овај се апарат као што аутор наводи у своме упуству на овај начин: |