Učitelj

Преглед наставних ередстава 145

Код првог писмена отвори се један отвор. Затим се окреће дотични регулатор, док се дотично писмо не појави пред отвором. Деца ће казивати дотични глас. Обртање се убрзано продужује да се дотично писмо поново изавове и казује, и тако се обавља увеџбавање првог писмена.

Код другог писмена поступа се слично. Када деца знају један самоглас и један суглас, вастављамо од њих слогове. Што више самогласника и сугласника знају, моћи ће се све разноврвији слогови и речи састављати. При изазивању писмена обојено или мутно стакло се према потреби отвара, или се остави затворено.

Манипулисање овим апарагом је веома једноставно и лако. Ипак за то потребно је, да се учитељ. за овај рад пре часа спреми и то:

1) да претходно састави слогове и речи, које намерава предузимати и

2) да се (нарочито прве године) пре предавања сам увежба у технику око манипулисања, да би изазивање писмена ишло брзо и лако, јер се иначе слаби ефект пред децом.

Похваљујући ову лепу идеју и изум, г. Радојичића ми налазимо да се његова ваљаност може тек у пракси увидети, стога га треба опробати.

Цена је апрату 880 динара. То је додуше мало позамашна сума али све имућније школске општине треба да га набаве.

НЊИЗНЕВНИ ПРЕГЛЕД

А) РЕФЕРАТИ О ДОМАЋИМ КЊИГАМА И ЛИСТОВИМА

Драт. П. Илић, Игре и гимнастичке вежбе са нотама и сликама у шексту за школску употребу. 8 ст. 84. Београд. 1923. Ценаг

Гимнастиком се вежба мот торички део нервних система и то баш онај део, који регулира хотимичне покрете, те тиме доприноси врло много здравствености целог нервног система. И, ако се пође од чињенице, да је свеколико знање и да су све вештине управљене на бригу око живота уопште, онда се неговање таквих вештина мора унети у васпитање омладине. | О њима мора водити рачуна и домаће и јавно васпитање. И у колико друштво буде развијеније, у толико ће се више неговати вештине, које су потребне целом друштву, целом сталежу, ва будуће заједничке дужности. И као предуслов целокупног будућег живота сваког васпитаника јесте његово здравље,

Учитељ | 5