Učitelj

192 Учитељ

Но с продирањем светлости педагошке науке у опште, 2 методике на по се, многе су тешкоће у настави отклоњене,. наставници другим очима прогледали, настава је други облик: добила, па и у нас.

Тада се увидело да се ни таблица множења и дељења не: морају учити са свим механички, већ да се оне могу разумети: и логичним путем научити, па после да постану и пређу у механизам. Тек тада се сазнало и увидело да учење таблице“ множења и дељења треба да буде тако, да се ше две радње свесним, логичним, пушем прешворе у механизам. То и јесте циљ учења истих. Таблицу маожења треба тако научити да сваки ђак, без размишљања, зна одмах да каже колико је на пр. 4 Х 8, а већ да има појма о томе: шта је то 4 Х 8, и како. се дошло до резултата 32,

Али многи наставници, бојећи се да не падну у онај стари механизам, дгнас падају у другу погрешку, па не пуштају нигде: и никако механизам у школи а њега по негде исад мора бити, на пр. баш овде, па у памћењу имена (у Историји и Земљо“ пису) у памћењу облика слова и т. д. И данас многи наставници боје се да им се не пребаци механизам у раду, ако ђаци одговарају брзо и тачно таблицу множења, па не науче своје ђаке логичним пушем да знају ту таблицу тачно и брзо, као некад механички, већ им допуштају размишљање и скањерање,, кад се овде само донекле може допустити и трпети, Не може: се ту никоме замерити што ђаци знају да одговарају као механизам, већ се мора замерити и осудити ако се то није научило логичнии путем, него механичи. ;

Ето и та погрешна бојазан, и ова пометеност о механизму у школи, (у колико се он допушта), узрок су, што се таблицемножења и дељења, и данас код нас не науче добро.

Треба знати: да су таблица множења и дељења само донекле циљ, а после постају средство у рачунању. Исто као и учење слова за читање и писање што су донекле циљ, 2 после постају средство. Зато се оне и морају научити и знати“ тако, да се ђак њима служи, како вешт мајстор својим алатом..

Предавање таблице множења.

Из Методике познато нам је да за сад постоје два путе и начина којима се предаје рачун у основној школи. Један је