Učitelj

468 Учитељ

читаоце, који се интересују Контовим погледима и идејама, на резиме његових теорија, које ће наћи у књизи г. Д-р ГП. Радосављевића. Она је довољна да информише свакога о делу Or. Kontra. · | Писац је довољно успео у свом излагању. једно се само има замерити и овој књизи као и осталим радовима г. Д-р. п. Ре То је честа употреба страних израза, који у многоме чине његов стил тешким а његове идеје неприступачним ширим жруговима читалачким, нарочито учитељима и ђацима учитељ. чикола, која ова питања појавише и интересују. Исто тако би му се могло замерити што је пропустио критички да протрати поједине идеје и погледе Контове, нарочито његову психологију и педагогику. У једној расправи ове врсте то је било неопходно потребно, специјално имајући у виду нашу публику која нема на расположењу других, оригиналних списа Контових у којима би сама потражила слабе стране његових "теорија. Само се по себи разуме да Контово дело није без замерака. Многобројне су и оправдане примедбе које му се чине. Нарочито његова церебрална теорија, коју ће читалац наћи у глави трећој овог дела, предмет је безбројних критика. "Ово и још неколико ствари није било тешко критички про· пратити. А пишчева ерудиција и спрема довољна је гаранција да би он у томе успео више него ма ко други. И поред тога „ми је топло препоручујемо. (Ово. је делце згодно дошло да покаже онима коју су "били у заблуди: да је Конт и педагог и да осим Хербарта и

Лемаца има још педагога на свету. _ Дим. Станковић.

Б) СТРАНИХ — Ау Руских. —

С. И. Гесен. Основи педагогики, введение в прикладну!:о "философије, Берлин, 1923, в.8 (26Х 20), стр. 420, цена 100 дин. «Књижара Свесловенска — Београд, Поенкареова, 36).

Руска педагошка мисао не малаксава ни у самој еми"трацији. Она свакодневно расте и зачуђава дубином и ширином схватања педагошких проблема. Један појав од првокласне вредности у свој досадашњој руској литератури јесте дело "унив. проф. Гесена: Основи педагогике. ·