Učitelj
· Краћи прикази 479
тада ту било (год. 1916, 17 и 18). Али што највише боли, то су она многобројна имена оне наше браће, из свих крајева наше данашње Краљевине, који оставише своје свете кости у воденском гробљу баш на обали његових јединствених водопада.
Књига је у одличној техничкој опреми. Може се добити, по цени од 7 дин. комад, преко Мил. Д Братића књижара y јагодини или преко писца Пољна (п. Рековац). Ми је топло препоручујемо. ЊЕ
*
А. Бебел, Жена и Социјализам. F0BO издање И. Bb. Ђорђевића. Беотрад—Сарајево. 1923. Стр. 154.
УЖенско питање није ново питање. Оно има своју дубоку прошлост, али сада најјаче избија на површину, сада, када се осећа све јачи покрет. и почињу да осећају и промене друштвенога преображаја. Под тиме треба разумети регулисање, управо, давање положаја жени у друштвеној организацији раван човеку, да би жена са свог тог положаја што више могла користити друштву као њен равноправни члан.
Због тога што је жена сматрана за нежнији и слабији пол, човек јој се ставио у одбрану и заштиту и дугом експлоатацијом убио код ње сваку подобност за одбрану и жена постала немоћан друштвени створ, који свеколико своје делање у друштвеној организацији своди на рађање деце и кинђурење да би се допало мушкињу, Човек је удесио изаконе по којима је жена потцењивана. И док човек равнодушно или с похвалом посматра и учествује, у стварању „Друштва за заштиту животиња“, ротле попреко гледа женску организацију само за то, да му се жена не отме испод руке. И што је још страшније: човек више цени своју краву, него своју жену. Док му се крава срећно не отели, неће ока склопити и позваће чак и марвењака, ако затреба, а док му жена рађа сина, човек пијанчи у кавани, да би растерао бригу, уместо да јој се у невољи нађе и благом речју утеши. И зар жена нема права на удобији живот него крава!
Из овога не треба разумети као да је Бебел за покрет жене буржоаскиње, која је, дозвољеним приступом за школовање, дошла до извесног положаја. УКенско питање како га он третира, разликује се од овог покрета. Он је за покрет, којим треба из основе променити државно и друштвено /ype-