Učitelj

634 Учитељ

Зглашавањем гласника добијамо узвике као: ао, уа, уе итд. Зглашавањем сугласника вршимо вежбу, да по неке сугласнике лепше и чистије изговарају, као и то, да их у друштву са осталим сугласницима науче изговарати. :

Већина деце глас „р“ као последњи науче изговарати, Дотле га замењују са „л“ или са „и“. или га са свим изоставе. Њега деца најлакше науче изговарати, кад га понављају у друштву са другим сугласницима а нарочито ако се тиме врши какво подражавање на пр.: Маца преде са „вр-вр“, тице полете са „пр“, дрво пуца са „кр“, добош лупа са >ДРр итд. Може се даље вршити вежба у зглашавању ових сугласника: зд, ст, шт, жд итд. као и у једносложеним речима где је „р“ гласник,

Зглашавањем сугласника са гласником добијамо слогове, Слогова има отворених и затворених према распореду сугласника: ако сугласник дође пред гласник, онда је отворен слог а после гласника је затворен слог.

- Примера ради навешћу зглашавање са гласом „HB“.

— Пирните на руку! — Који се чује гласе — (Глас „п“).

— Пирните са бебиним гласом!

— Учи, Миле, па ћеш бити добар ђак! —

— Пирните са „и“! —

— Пи, чико, ракију! —

— Пирните са „у“! —

Пушка пуца са пу“.

— Завршите глас „о“ са пирењем! —

Кад се скочи викне се „оп“.

— Заврши „а“ са пирењем! —

Цуко шчепа комад хлеба са „ап“.

— Кажите змијин глас! —

— Сложите та Ca „a“, „O“, „e“ „и“, „У ! —

— Пирните са змијином гласом! —

— Сложите та два гласа са „а“, „е“, „и“, „у“: —

— Завршите „а“ са та два гласа! —

— Кога терају у апсг —

После зглашавања долази склапање слогова у речи. При склапању пазити да се сливање не врши брзо, па да се глаGOBH не могу приметити, већ полако са тактом. Слогови су при изговору као тонови у певању где акцентима дајемо ве-