Učitelj
“
Предмет методе и правци психологије 715
на тежину тела) најтежи мозак. Тако је мозак кита просечно тежак 2000 грама, а мозак слона 4000 грама, док је тежина мезга врабаца и зеба у односу на њихову целокупну тежину тела већа но код човечјег мозга. Дабогме да се тиме не доказује, како не постоји извесна узрочна веза између свесног живота и мозга, већ се доказује само то: да интелигенција не: зависи једино од величине и тежине мозга, већ и од других фактора као нагомиланости нервних ћелица и нервних влакана у мозгу, развијености коре великог мозга вијуга бразда ит. д.
Зна се да је мозак идиота и умно неразвијених људи обично мали, док је мозак раззијених људи опет махом ведики. Просечна тежина човековог мозга јесте 1350 грама, а жениног 1225 грама, што опет не мора значити ништа незгодно за женину интелигенцију. Не мора значити већ и по томе, што је просечна тежина човековог организма већа од. просечне тежине жениног организма, а да не говоримо о социјално историјским узроцима те разлике, која ће пасти са. промењеним социјалним положајем жене.
Drag. A. Marković — Petka.
роенока d%#4\dq 1: Патон КОГА
Kad bi se izvršio jedan savestan lekarski pregled nad decom po svima školama, u varošima i selima, nesumnjivo bi se utvrdilo: da su 30% minimum školske dece anemična usled rđavog hranjenja; ona su tako slabo razvijena, da se na njihovo zdravlje mora gledati kao na ozbiljnu stvar. Ovo nam potvrđnju i regrutne komisije, koje nailaze na vreliki broj mladih ljudi nesposobnih zbog lizičkih nedostataka i mršavosti.
U našim se školama vrlo malo uči o zdravlju. Sva nastava o zdravlju sastoji se u nekoliko pouka iz čitanke i što će nastavnik pregledati vrat, uši, ruke, obuću, odelo učenicima. Ovo: je i suviše malo da se zadovolji prava potreba. Da bi se došlo do pravih rezultata wćemje o zdravlju freba uzeti hao bitni deo vaspitanja u svima šholama olfvarafi naročita odelenja га роpravhu slabih đaka i poboljšavati zdravlje i hranjenje šRholshim