Učitelj
416 = __._ У чи т OJ
„obrocima; poučavafi roditelje hakvu hranu treba upotrebljavati za decu i uvesti leharshe šholshe preglede (koji sada postoje samo na papiru), kojima bi se blagovremeno olklanjali lHzički detekti, koji sprečavaju pravilno razvijanje.
Poznavanje zdravstvenih zakona nije instiktivno; ako se hoće „da deca znaju moraju biti učena. Zna se, da se problem zdravlja školske dece ne može rešiti bez učešća samog deteta i osiguranja njegove. kooperacije. Takođe je jasho da se ono, pre nego se može na njega uticati, na koji bilo način mora zainteresovati.
Učiti o zdravlju odrasle uvek je teško. Za njih je teško da zaborave čemu su bili učeni u detinjstvu. Oni često ne shvataju prirodu bolesti, kako je prouzrokovana, kako se širi i kako se može sprečiti. Njihovo sujeverje, i predrasude smetaju, da se na njih može uticati. Njihovi su pojmovi vrlo otporni prema novim idejama, koje teže takvim osnovnim stvarima kao što je njihova hrana i pravila o zdravlju. Najteže je naterati ih da sleduju najprostijim pravilima za zaštitu njihovog ličnog zdravlja u momentima, “i kojima je naročita opreznost potrebna, da se preduhitri bolest.
Dete je najpogodniji subjekat, u koji se može ulili čisto „znanje o zdravlju. Ono nema nikakvih predrasuda da savlađuje. „Ako se upotrebe pravilni metodi neće biti teško zainteresovati dete o zdravlju i navići ga na dobre običaje. U većini slučajeva navike nisu još formirane i golovo je isto toliko lako stvoriti dobre navike kao i rđave. -
Postojt više uzroka zbog čega је zdravlje zanemareno. Prvi, i, može biti, najvažniji je uzrok što majke ne poznaju dovoljno zdravstvena pravila, koja treba da predaju svojoj deci; i drugo, šlo se majke vrlo malo interesuju za OVaj problem. Ona može lakše pojmiti pokoravajući se zdravstvenim pravilima, koja je uče kako će čuvati bebu, jer ako se dobro ne hrani i ne neguje, ona može videti da beba ne napreduje i da može umreti zbog nedovoljne pažnje u ovim stvarima; ako ona (majka) ne primeti brzo ·ovn pogrešku, kao posledica će se pojaviti na starijoj deci malokrvnost, sporost u rašćenju, anemija, preterana nervoznost, slab ·:stomak, slab uspeh u školi i t. d. — stvari koje su od vrlo velike važnosti, od kojih zavisi lizičko razvijanje i snaga deteta. Za ·ovo snose i veliku odgovornost sami lekari, koji malo ili ni то ne upućuju majke na ove stvari.
el
'Kako će se za zdravlje zainteresovali, problem je, koji treba rešiti. а
= =
Ка а 73 O OOU