Učitelj
730 Учитељ
А 4 o e TO aa O IO
Четврта је разлика у самом дидактичком материјалу и наставним средствима. Фребел има своје поклоне из области геометријских фигура а Марија Монтесори један огроман дидактички материјал из области свих наука. Та су наставна средства толико, као што рекох, велика, да је очигледна настава овде до максимума примењена. И баш због тога што су та средства данас веома скупа, метод Монтесори има данас својих противника. Чак су подигнуте нарочите фабрике за из“ раду ових средстава и тих фабрика имау Милану, Паризу, Лондону, Њујорку и Шангају. Једна државна комисија у Риму предложила је Мин. Просвете да се оснивају првенствено за-. бавишта по Фребеловом систему јер је он јефтинији и ако је систем Монтесори много бољи и практичније. Тако je H y самој земљи Марије Монтесори овај систем одгурнут јер се и тамо као и свуда на просвету врло мало даје. Али ипак остаје факт: да је Монтесори бољи од Фребеловог система и да га нарочито присталице социјалне педагогике уздижу као свој идеал.
НЊИНЕВНИ ПРЕГЛЕД
А) РЕФЕРАТИ О ДОМАЋИМ КЊИГАМА И ЛИСТОВИМА
Милош Ђурић, Философија Панхуманизма. Нов покушај нове југословенске синтагме. Београд, 1922,
Наш народ до сада имао је да сву своју енергију скон= центрише у раскидању окова, а сву своју снагу трошио је у чувању голога живота који се манифестовао у акцији за уједињењем и стварању слободне државе. То би била спољна страна делања нашега народа. Али после постигнућа овога _ идеала треба да се обрати култивисању унутрашње, духовне стране, култивисању духа, да би на таблици изграђивања историје човечанства „било и потписа нашега народа.“ Зато. још одмах у почетку расправљања г. Ђурић поставља питање: „У који став да се одсад поставимо, ну каквим облицима. живот свој да моделишемо2“