Učitelj
574 Учитељ.
Како Валземан изводи предочавање бројева на бројним пољима изнећемо у једноме чланку којом ћемо приликом сравнати ова поља са једном нашом рачунаљком која много -наличи на ово. У даљем излагању Валземан износи своје гледиште на збирке задатака и то смо гледиште ми изнели у једном чланку. Затим прелази на методску обраду, износећи најпре суштину метода, па онда какав треба да је наставни ток обраде. Прво и најглавније градиво наставе рачунања јесу прости бројеви од 0 до у бесконачност. На ово се градиво додају разломци; сав овај материјал Валземан дели на десет група и он се обрађује за 6 година школовања. Прву групу сачињавају основни бројеви (до 10) у четири разне радње. Другу групу бројеви до 20 (једна десетица и јединични бројеви): Трећу групу десетице и јединични бројеви (до 100). Четврту групу бројеви до 1000. Пету групу бројеви до милион. Шесту групу бесконачни бројеви. „Седму групу рачунање с целим. "бројевима ради понављања и утврђивања начина рада и правила. Осму групу чине метарске мере и девету и десету групу чине обичви и десетни разломцу. Што се тиче начина обраде Валземан заступа гледиште да бројеве до 10 треба обрадити монографијски. Бројеве до: 20 пак додавањем на прву десетицу јединице ДО 20, па онда извршити прелаз преко десетице. Тако при сабирању тако и при одузимању. За бројеве до 100 од се држи овога реда: 1. десетични бројеви (20, 40, 50, 60...) | 2. десетице и јединице (21, 23, 24...) а) без прелаза преко десетице,
- 6) са прелазом преко десетице.
3. десетице и јединице и десетице и јединице: а) без прелаза, 6) са прелазом преко десетица.
Ово важи за сабирање и одузимање. Овога се реда држи и код бројева до 1000, али већ употребљава писмени рад при "чему долази у обзир више рад са вредностима цифара по месту
Обраду градива изоди по формалним ступњевима.
У методичком упуству дао је нацрт предавања га бројеве.